۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84864267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه فرهنگی و خدماتی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ملایر افتتاح شد

همدان- ایرنا- همزمان با نخستین روز از ایام هفته دولت، مجموعه فرهنگی و خدماتی شهید «احمدرضا احدی» روز چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در میدان استاندارد شهر ملایر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: اگرچه زمان خدمت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود، اما الگو و اسوه شایسته‌ای برای همه دولتمردان شدند و دوره خدمتی این شهیدان بزرگوار مملو از خدمت، کار و ساده زیستی بود.

«سلمان اسماعیلی» تاکید کرد: هر اندازه مدیران بتوانند به آن سبک، روش و فرهنگ مدیریتی نزدیک شوند، موفق‌تر خواهند بود.

وی با قدردانی از تلاش‌ اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی و پوشش این خدمات را برای امیدآفرینی به مردم مهم و ارزشمند دانست و افزود: آغاز هفته دولت در این شهرستان با ۲ پروژه فرهنگی، نشان از نقش، سهم و اهمیت مقوله فرهنگ دارد.

فرماندار ویژه ملایر طلیعه هفته دولت با پروژه‌های فرهنگی در نقاط کمتر برخوردار و حاشیه شهر را نشان از اهمیت فرهنگ در جامعه دانست و ادامه داد: گفتمانی که امروز جمهوری اسلامی پرچمدار آن است، گفتمان فرهنگی است.

اسماعیلی فرهنگ را وجه تمایز جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد: این امر یک پیام از برنامه‌های فرهنگی ما در ملایر بود و توجه به نقاط کمتر برخوردار و حاشیه شهر دومین پیام برنامه‌های هفته دولت است.

وی کارنامه مدیریتی این شهرستان را درخشان دانست و افزود: پروژه‌های متعددی در ایام هفته دولت در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح خواهد شد و کارنامه مدیریتی این شهرستان درخشان است و در کنار آن همراهی خوب نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی را داریم. 

شهردار ملایر نیز گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و خدماتی شهید احمدرضا احدی با هدف توسعه خدمت‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

«مجید فرجی» با بیان اینکه محله جویبار در محدوده بازآفرینی شهری واقع شده است، بیان کرد: فرهنگسرا برای امور فرهنگی کودک و نوجوان و ایجاد بازار روز یکی از نیازهای اصلی این منطقه بود.

وی ادامه داد: با وجود توقف پروژه به مدت یکسال، طبق تاکیدات رییس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، تکمیل این پروژه در اولویت شهرداری ملایر قرار گرفت.

شهردار ملایر مساحت این پروژه را ۷۰۰ متر مربع با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: این مجموعه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در سه طبقه احداث شده است.

فرجی بیان کرد: این مجموعه شامل یک طبقه فرهنگسرا، طبقه کتابخانه و هفت واحد تجاری است و همچنین ایجاد بازار روز در این محله یکی از نیازهای اصلی منطقه بود.

وی با اشاره به ضرورت احداث کتابخانه در شهرک ولیعصر(عج)، توسعه مراکز فرهنگی در سطح شهر را از اولویت‌های شهرداری دانست و ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بتوانیم ظرف طی سه سال آینده چند مرکز فرهنگی و کتابخانه در ملایر ایجاد کنیم.

آغاز عملیات اجرایی یک باب کتابخانه عمومی 

همزمان با نخستین روز از ایام هفته دولت، عملیات اجرایی کتابخانه عمونی زتده یاد کیارش حمیدی با حضور فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران محلی با اعتبار ۱۰۳ میلیارد ریال آغاز شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» واقع در انتهای خیابان سعدی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۶۰ مترمربع احداث خواهد شد.

"سیدمهدی آخشیک" افزود: برای احداث این کتابخانه ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان و کمک خیر هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر ۲۲ باب کتابخانه در شهرستان ملایر فعال است که هشت باب کتابخانه شهری، ۱۳ باب روستایی و یک باب کتابخانه مشارکتی در زندان ملایر با زیربنایی بیش از ۶ هزار متر مربع  در حال خدمت‌رسانی به عموم مخاطبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha