بهره برداری  و عملیات اجرایی۱۶ طرح برق رسانی در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا - همزمان با نخستین روز از بزرگداشت هفته دولت بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۶ طرح برق‌ رسانی در استان بوشهردر آئینی با حضور معاون استاندار و مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  معاون امور عمرانی استانداری بوشهر روز چهارشنبه در آیین افتتاح ایستگاه  توزیع برق روستای میان دشت آبپخش گفت: این طرح ها با بیش از یکهزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و اجرایی می‌شود.

محمد هادی رستمیان ادامه داد: از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت سال جاری  ۲۰۰ میلیارد تومان طرح توزیع برق در استان بوشهر افتتاح شده که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی درباره پروژه ایستگاه  توزیع برق روستای میان دشت آبپخش  گفت: این ایستگاه ۲۳۰ کیلو ولت ظرفیت دارد و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز در این آیین با تقدیر از حمایت های استاندار بوشهر و مسئولان این استان برای اجرای طرح های تامین و انتقال برق در جای جای این استان  بیان کرد : با تلاش متخصصان و مهندسان این شرکت و به یاری خداوند تابستان امسال بدون خاموشی برنامه ریزی شده از نقاط اوج مصرف عبور کردیم و در روزهای باقیمانده نیز با مشارکت مشترکان این روزهای گرم و پر مصرف را سپری خواهیم کرد.

یدالله حقیقی، برخی از شاخص های گذر از تابستان پر مصرف امسال را برشمرد و افزود: در مجموع ۱۰۰ برنامه کلان برای عبور از تابستان و نقاط اوج مصرف برنامه ریزی شده است، توسعه سه ایستگاه برازجان، میان دشت و دشتستان از جمله این شاخص ها است که با مدیریت بار ما را در گذر از تابستان یاری کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت ۲۲ طرح کلان تامین و انتقال برق در استان‌های فارس و بوشهر افتتاح شده و عملیات اجرایی ۲۴ طرح آغاز خواهد شد.

حقیقی همچنین با بیان اینکه متخصصان صنعت برق در شرکت برق منطقه‌ای دغدغه تامین برق در همه مناطق را دارند و با اولویت اجرای طرح‌های کلان در استان بوشهر و جنوب کشور را دنبال می‌کنند، افزود: همه نیازهای تامین برق در این مناطق احصا و شناسایی شده است و در هفته دولت شاهد بهره برداری از ۱۱ طرح کلان تامین برق در استان بوشهر با صرف اعتباری معادل ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اضافه کرد: طرح‌های یاد شده در مناطقی از دیر، دشتی، گناوه، دشتستان، میاندشت، وحدتیه و بوشهر اجرا شده است.

حقیقی افزود: کارکرد اصلی این طرح‌ها، اجرای خطوط ۲۳۰ کیلو ولت، اجرای پست‌های ۲۳۰/۶۳ کیلوولت، افزایش ظرفیت پست ها، توسعه کلیدخانه، مانیتورینگ و کنترل چهار ایستگاه فشار قوی در مراکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای شامل تهیه، نصب و راه اندازی همه تجهیزات مخابراتی و اسکادا و اجرای خطوط فیبرنوری نیروگاه گناوه و پست ۲۳۰ برازجان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز با بیان اینکه گذر از تابستان امسال از برنامه های برجسته دولت سیزدهم بود افزود: راهکارهای لازم مدیریت پیک بار حوزه صنعت در طول تابستان برای کاهش حداکثری خاموشی مشترکان خانگی در دستورکار بود و با موفقیت به اجرا در آمد.

غلامرضا حشمتی ادامه داد: در استان بوشهر در هفته دولت  عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ شامل افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت صنعت بوشهر، افزایش ظرفیت پست۴۰۰ کیلوولت کنگان، توسعه پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم، اجرای خط ۴۰۰ کیلوولت بندرگاه – چغادک و احداث خط چهار مداره تلسکوپی۲۳۰/۶۶ کیلوولت بوشهر۲ – پودر است که با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

افتتاح کلینیک برازجان، ایستگاه  توزیع برق روستای میان دشت آبپخش و  ایستگاه پمپاژ آبیاری تحت فشار سعدآباد، آغاز عملیات اجرایی آزمایشگاه طبی برازجان، پل درودگاه، آبیاری دشت شبانکاره و بهسازی مسیر روستایی باغ تاج، الحاق ۷۵ هکتار شهرک صنعتی برازجان و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر برازجان از مهمترین پروژه‌های شهرستان دشتستان در هفته دولت امسال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha