۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84864583
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تلاش برای توسعه خراسان‌شمالی/ آغاز هفته دولت با افتتاح ۴۵ طرح

بجنورد- ایرنا- ۴۸ طرح شهرستان محروم مانه و سملقان خراسان شمالی با یکهزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار امروز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان شمالی همزمان با آغاز هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان شمالی در نخستین روز از هفته دولت به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد و در گلزار شهدای شهر قاضی از نزدیک در جریان مشکلات مردم منطقه قرار گرفت.

محمدرضا حسین نژاد سپس با بازدید میدانی از یک حلقه چاه آب کشاورزی در شهر آوای مانه و سملقان این طرح را با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح کرد و دستور مساعدت و تسهیل در امور کشاورزی منطقه را داد.

کلنگ ساخت مرحله دوم طرح مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی هنامه شهرستان مانه و سملقان با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال از جمله دیگر طرح هاست که امروز با حضور استاندار خراسان شمالی و شماری از مسوولان محلی افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه با حضور در روستاهای کوشکی ترکمن و کوشکی راجی از توابع این شهرستان، نخستین بند لاستیکی استان با اعتبار ١٨۵ میلیارد ریال افتتاح کرد که ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار با مشارکت بنیاد علوی هزینه شد.

این بند با طول ٣٩ متر و ارتفاع سه متر در نزدیکی ۲ روستای کوشکی راجی و کوشکی ترکمن در شهرستان مانه و سملقان احداث شد و  یکهزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه را پوشش می دهد.

 این بند لاستیکی با هدف تجمیع برداشت های آب منطقه در قالب یک ایستگاه متمرکز و تامین آب برای بخش کشاورزی احداث شد و پمپاژ آب با هوا از مزیت های این بند لاستیکی است که آب با این روش ارتفاع بیشتری برای پمپاژ می گیرد.

 بند لاستیکی فوق به طول ۳۹ متر و ارتفاع ۳ متر دارای ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۷۱۶ لیتر در ثانیه و هزار هکتار اراضی تحت پوشش است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه طرح مرکز جامع سلامت روستای خرتوت با ۵۲۴ متر مربع و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

تلاش برای توسعه خراسان‌شمالی/ آغاز هفته دولت با افتتاح ۴۵ طرح

افتتاح ۴۸ طرح در مانه‌وسملقان 

۴۸ طرح شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی با یکهزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار همزمان با آغاز هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شد.

این طرح ها در بخش های اقتصادی، کشاورزی، عمران شهری و خدماتی است و با تکمیل و بهره برداری از آنها علاوه بر ایجاد تحول در استان زمینه اشتغال برای شماری از افراد جویای کار منطقه نیز فراهم می شود.

از مجموع پروژه های هفته دولت در شهرستان مانه و سملقان ۴۵ پروژه با اعتبار ۷۶۲ میلیارد تومان افتتاح و سه طرح با اعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان بهره برداری شد.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

 ۷۴۳ طرح با اعتبار یکهزار و ۹۴۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خراسان شمالی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود.  

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha