۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84864644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات بیش از ۱۰ هزار تن فرآورده‌های خام دامی از گیلان

رشت - ایرنا- مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن فرآورده های خام دامی و خوراک آبزیان از استان طی یکسال گذشته خبر داد.  

دکتر سهراب عاقبتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرآورده‌ها شامل؛ ماهی خوراکی، خاویار، خوراک آبزیان، محصولات لبنی و تخم مرغ نطفه‌دار و گوشت مرغ تازه است که به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله، عراق، هنگ کنگ، آلمان، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان و روسیه صادر شده‌است.

وی با بیان از اینکه بیشترین میزان صادرات مربوط به خوراک آبزیان به وزن هشت هزار و ۶۱۷ تن و خاویار پرورشی به وزن ۲ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم است، عنوان کرد: از وظایف حاکمیتی اداره کل دامپزشکی گیلان نظارت و کنترل بر صادرات و واردات دام، طیور، آبزیان، نهاده‌های خوراک دام و فرآورده‌های خام دامی است.

این مسئول تصریح کرد: با وجود ۲ گمرک بندرانزلی و آستارا در استان، موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات و واردات کالا از جمله محصولات دامی فراهم شده‌است.

وی اظهار داشت: تمامی مراحل پرورش و تولید این فرآورده‌ها از نظر بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی بوده و پس از فرآوری، آماده‌سازی و انجام آزمایشات لازم با صدور مجوز بین المللی به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی درباره واردات کالاهای مرتبط با دامپزشکی هم گفت: در یک سال گذشته ۳۴۷ میلیون و ۱۴۸ هزار کیلوگرم کالا از گمرکات استان گیلان ترخیص شده که بخش اعظم آن شامل مواد اولیه خوراک دام و یک هزار و ۶۸۸ راس دام زنده مولد و فرآورده‌های خام دامی به وزن یک میلیون و ۷۹۶ هزار کیلوگرم بوده است که تمامی مراحل از صدور مجوز اولیه تا نمونه‌برداری، آزمایش و ترخیص توسط این اداره کل صورت گرفته‌است.  

دکتر سهرابی بیان داشت: اداره کل دامپزشکی گیلان و ادارات مربوطه در شهرستان‌ها همه تلاش شان بر آن است که ردیابی کالا در خصوص تمامی محموله‌های وارداتی و صادراتی و نیز تولید داخلی در مراحل تولید، عمل آوری و حمل و نقل با استفاده از سامانه‌های نرم افزاری از نظر بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی باشد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha