میانگین سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل به ۳۵ سانتیمتر افزایش می یابد

اردبیل- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، میانگین سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل به ۳۵ سانتیمتر مربع افزایش می یابد.

اکبر دهقانی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، میانگین سرانه فضاهای ورزشی مدارس کشور را ۳۴ سانتیمتر مربع اعلام و بیان کرد: با اجرای طرح‌های عمرانی، سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل از ۲۲.۵ سانتیمتر مربع فعلی به ۳۵ سانتیمتر مربع ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: برای افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس استان اردبیل طرح شهید سلیمانی با احداث ۵۳ فضای ورزشی و ۳۵ زمین چمن ورزشی آغاز شده و اجرای این طرح به صورت جدی دنبال می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این برای افزایش میانگین سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل، پنج واحد سالن ورزشی و ۱۳ کلاس تربیت بدنی ویژه نیز با اولویت مدارس دخترانه و مناطق کم برخوردار در حال احداث و تکمیل است.

وی اظهار کرد: شمار مدارس تحت پوشش افزایش سرانه ورزش استان اردبیل طبق تفاهمنامه‌‎ای که بین اداره کل آموزش و پرورش، استانداری اردبیل و وزارت آموزش و پرورش امضا شد، به ۷۴ واحد افزایش یافته و علاوه بر این، ۲۱ مدرسه پویا نیز به این طرح افزوده شد.

دهقانی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها، در مجموع ۲۷۵ میلیارد ریال از محل منابع اعتباری استانی و ملی هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای سطح سلامت دانش آموزان در مدارس جزو اولویت‌های آموزش و پرورش استان اردبیل تعیین شده و در این زمینه، بهسازی و نوسازی لوله کشی آب و تهیه مواد بهداشتی و نیز آبگرم در سرویس بهداشتی مدارس برنامه ریزی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهرماه به شکل حضوری، با وجود شرایط کرونایی مقدمات کار در آموزش و پرورش استان فراهم شده و برای این منظور شرایط تهویه هوا در کلاس‌های درس و نیز تامین شرایط حضور دانش آموزان در کلاس در اولویت قرار گرفته است.

وی کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت و ورزش را مهمترین مشکل این بخش در سطح مدارس استان اردبیل عنوان کرد و گفت: به رغم کمبودها، با سازماندهی نیرو و به کارگیری معلمان دلسوز و آموزش دیده، همه اهداف سلامت و تندرستی در مدارس به شکل جدی در سال تحصیلی جدید دنبال خواهد شد.

دهقانی در ادامه اظهار کرد: امسال طرح شهید خرازی با هدف فعال کردن دانش‌آموزان در زمینه ورزش و امور فرهنگی و ارتقای سلامتی دانش‌آموزان تحت عنوان پدر ـ پسر و مادر ـ دختر در تمام مجموعه‌های ورزشی تحت پوشش آموزش و پرورش استان به اجرا در آمد.

وی بیان کرد: این طرح در دو رشته آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی توپی در روزهای پنجشنبه برای مادران و دختران و روز جمعه برای پدران و پسران به اجرا درآمد که به استقبال خوب اولیاء و دانش آموزان مواجه شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح شهید ابراهیم هادی با مشارکت دانش آموزان بیان کرد: در اجرای این طرح نیز مسابقاتی در ۶ رشته طراحی و با شرکت یک هزار و ۴۵۳ دانش‌آموز به صورت استانی برگزار شد.

وی بیان کرد: ۶۱۹ نفر از برگزیدگان این مسابقات در سطح استانی به رقابت پرداختند و نفرات برگزیده آنها به مسابقات کشوری اعزام شدند که از میان آنها، تیم تنیس روی میز استان برای نخستین بار در بخش تیمی و انفرادی مقام اول کشوری را کسب کرد و در رشته فوتسال نیز تیم استان اردبیل نائب قهرمان کشور شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰، حدود ۲۵۳ هزار دانش آموز در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی سطح استان اردبیل و با هدایت ۱۹ هزار نفر معلم و مربی آموزشی مشغول به تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha