۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84864940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز راه‌اندازی ۲ سازمان شهری گنبدکاووس توسط وزارت کشور صادر شد

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس از صدور مجوز راه‌اندازی ۲ سازمان فرهنگی ورزشی و عمران و بازآفرینی شهری دراین شهرداری توسط وزارت کشور خبر داد و گفت: هم اکنون مراحل اداری و تامین نیروی انسانی این ۲ سازمان درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی اصغر موسوی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: پیگیری‌های لازم برای صدور مجوز راه‌اندازی سازمان سرمایه‌گذاری توسعه اقتصادی شهرداری توسط وزارت کشور درحال انجام است.

وی بابیان اینکه تا قبل از صدور مجوز ۲ سازمان جدید، شهرداری گنبدکاووس دارای ۲ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و حمل و نقل بار بود، گفت: اقدامات لازم برای تبدیل شهرداری به ۲ منطقه یک و ۲ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

موسوی با تشریح برخی اقدامات عمرانی شهرداری گنبدکاووس طی یک سال گذشته اضافه کرد: بهسازی میدان‌ها، بوستان‌ها، بلوارها، مبلمان و فضای شهری، پیاده روسازی، زیرسازی، آسفالت و بتن ریزی معابر و کوچه‌ها بویژه در مناطق و محلات قدیمی و نصب ۵۰۰ پایه چراغ‌ روشنایی بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

به گفته وی، فقط در بخش آسفالت معابر شهری از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار تن آسفالت ریخته شده و ۲۰ هزار تن دیگر هم درحال پخش در سطح معابر است که هزینه این فعالیت عمرانی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

مجوز راه‌اندازی ۲ سازمان شهری گنبدکاووس توسط وزارت کشورر صادر شد
پروژه درحال ساخت فرهنگسرای شهرداری گنبدکاووس در خیابان بعثت 

شهردار گنبدکاووس همچنین به برخی پروژه‌های عمرانی و خدماتی در دست اقدام شهرداری نیز اشاره کرد و بیان داشت: احداث ترمینال مسافربری برون شهری در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار و زیربنای هزار و ۶۵۰ مترمربع با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال که هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی، احداث فرهنگسرا در خیابان بعثت با زیربنای افزون بر هزار و ۸۰۰ مترمربع  با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، احداث خانه محله سیدآباد - بدلجه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، احداث شهر بازی مسقف در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در بوستان الغدیر و پیگیری احداث شهربازی مدرن در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار با مشارکت بخش خصوصی، احداث بوستان بانوان که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، توسعه کشتارگاه سنتی شهرداری به صنعتی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بتن ریزی رنگی پیاده‌روهای ورودی شهر و بهسازی مرحله نخست بوستان پنج هکتاری داریوش با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال بخشی از پروژه‌های در دست اقدام و ساخت شهرداری گنبدکاووس برشمرد.

وی بابیان اینکه بیشتر پروژه‌های اشاره شده عمرانی شهرداری گنبدکاووس تا پایان امسال یا نهایت سال آینده به بهره‌بردای خواهد رسید، گفت: احداث ۲ تقاطع غیر همسطح در میدان امام علی (ع) و میدان بسیج این شهر در دستور کار قرار دارد که هم اکنون مشاور درحال مطالعات نهایی آن است و به احتمال زیاد عملیات اجرایی یکی از این ۲ تقاطع امسال شروع خواهد شد.

موسوی، بهسازی جاده سلامت در حاشیه گرگانرود تا بوستان مادر با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی سازمان بازآفرینی شهری، طرح توسعه بوستان مادر با خرید اراضی اطراف، پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی خیابان حافظ توسط بخش خصوصی، ساماندهی و تجهز پناهگاه نگهداری سگ‌های ولگرد، نصب سر یا تندیس مشاهیر بزرگ ایرانی و منطقه جرجان زمین (گنبدکاووس) در میادین شهری و نوسازی ۲۲ عدد دکه مطبوعاتی و فرهنگی شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری اعلام کرد.

مجوز راه‌اندازی ۲ سازمان شهری گنبدکاووس توسط وزارت کشورر صادر شد
پروژه درحال ساخت پایانه مسافربری برون شهری شهرداری گنبدکاووس

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه با مجموعه شهرداری و شورا جهت انعکاس اخبار و اقدامات انجام شده، برلزوم استمرار و تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند به این نهاد خدماتی در بهبود ارائه خدمات و فرهنگ سازی برای پرداخت عوارض توسط شهروندان کمک کنند.

رسول پایدار افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس از انتقادهای سازنده اصحاب رسانه و بیان کاستی‌ها استقبال می‌کنند و درخواست دارند قبل از انتشار مطالب حوزه مدیریت شهری، پاسخ مسوولان شهرداری و شورا را هم دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری به منظور ارتقای آگاهی مردم نسبت به اسب ترکمن و معرفی صنعت پرورش اسب و مزایای اقتصادی و شغلی آن، به متولیان امر در برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن در گنبدکاووس کمک کنند.

پایدار، حمایت از تیم والیبال شهرداری را با هدف کمک به توسعه این رشته ورزشی، استعداد یابی و ایجاد محیطی آرام برای سرگرمی جوانان و نوجوانان را اقدامات چند سال اخیر شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس اعلام کرد و گفت: امسال ۹۰ میلیارد ریال بودجه برای این تیم پیش بینی شده است ضمن اینکه از رشته والیبال نشسته جانبازان این شهر هم حمایت مالی می‌شود.

درپایان این نشست که با بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری گنبدکاووس همراه بود از اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha