۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبر: 84865039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه تخصصی درس کاوی کشور در استان فارس افتتاح شد

شیراز-ایرنا-معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به افتتاح دبیرخانه تخصصی درس پژوهی کشور در شیراز گفت:درس کاوی، هم‌اندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر می‌کند.

​​​​​​به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی چهارشنبه در نخستین نشست تخصصی درس کاوی ایران با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و آموزش گفت: درس کاوی و درس پژوهی موقعیت هم اندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: واکاوی تدریس، تحول در شیوه‌های پژوهش در کلاس درس، توانمندسازی معلمین و هم اندیشی و انتقال تجربه، از محورهای این برنامه است.

 درس‌کاوی موثرترین راه آموزش است

 محمدرضا سرکار آرانی استاد دانشگاه ناگویا ژاپن نیز در اولین نشست ملی تخصصی درس کاوی در ایران که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: درس‌کاوی به معلمان کمک می‌کند از یکدیگر یاد بگیرند و راه‌های توجه به دانش‌آموزان و شوق یادگیری آن‌ها را پیدا کنند.
استاد دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: شناخت دانش‌آموزان و یادگیری معلمان از یکدیگر به هم‌پایه بودن با دانش‌آموز کمک می‌کند.
سرکار آرانی گفت: این باعث می شودکه دانش آموزان در یک شرایط بهتر یادگیری قرار بگیرند و فقط با تشویق، تنبیه و ابزارهای انگیزشی بیرونی معلم، به رفع تکلیف پیش نرود.
استاد دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: این باعث می شود دانش اموز خودش مسئله خود را پیدا کند و جهان خود را بسازد و با شوق و ذوق به یادگیری مستمر ادامه دهد

درس کاوی و درس پژوهی باعث افزایش یادگیری و بهبود وضعیت آموزشی می شود

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه درس پژوهی باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم می شود گفت: این امر نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه هستند.

 طهرانی در نخستین نشست تخصصی درس پژوهی ایران، در شیراز گفت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد. 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع  بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است.
امانی طهرانی افزود: در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره ی درس پژوهی تشکیل می شد.
وی خاطر نشان کرد: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد. 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی،  بررسی و اصلاح آن ها بر اساس نظریه های علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلمی می شود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه ی تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می شود. 
امانی طهرانی خاطر نشان کرد: در جریان درس کاوی،اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می گیرد. 

این نشست با حضور اساتید دانشگاه و فرهنگیان از سراسر کشور بصورت حضوری و غیرحضوری از طریق پخش زنده در شبکه ی شاد، آپارات و اسکای روم برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha