فرمانده سپاه خوزستان: تحریم باعث دست یافتن ایران به بالاترین سطوح علمی در فناوری هسته‌ای شد

دزفول - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه آمریکا به شدت از اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی نگران است، گفت: تحریم باعث شد ما به بالاترین سطوح علمی در زمینه فناوری هسته‌ای دست یابیم‌.

به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مالک اشتر دزفول در سالن ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در نیروهای مسلح ارتقای سطح آمادگی‌ها است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جشنواره مالک اشتر را در راستای ارتقای آمادگی‌ها ابلاغ فرمودند تا همه رده‌های نیروهای مسلح در یک فرآیند تنگاتنگ و بسیار فشرده بتوانند با نوآوری‌ها اقتدار نیروهای مسلح را افزایش دهند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه میدان جنگ و نبرد مشخص نیست و ما باید برای مقابله با دشمن خود را مهیا کنیم‌، گفت: باید بتوانیم دشمنی که با این همه توانمندی وارد عمل شده را متوقف و وادار به شکست کنیم‌.

فرمانده سپاه خورستان بمباران شهرها توسط دشمن در جریان هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: دشمن به طور وحشیانه‌ای رزمندگان ما را به شهادت می‌رساند ولی ما مقابل آنها ایستادگی کردیم.

وی افزود: امروز بخشی از میدان گسترده دشمن اقدام نرم و فضای مجازی است و ما در مقابل این جنگ تمام عیار باید علاوه بر برنامه ریزی و ساماندهی به ابزار لازم دسترسی پیدا کنیم.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه ابزارهای دشمن متفاوت است، گفت: بخشی از ابزار دشمن، تصویر، سخن و فضای روانی گسترده است ضمن اینکه دشمن به جنگ‌ اقتصادی علیه ملت ایران روی آورده که باید در این جنگ، معیشت مردم را توانمند کنیم.

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه دشمن دائم‌ در حال توطئه و تهدید است، اظهارداشت: دشمن اقدامات ترکیبی را علیه ایران اسلامی انجام می‌دهد که ما در مجموعه سپاه و بسیج باید خود را مهیای ایستادگی در برابرآنها کنیم‌.

وی افزود: آمریکایی‌ها ۲۰ سال پیش با تجهیزات مختلف به منطقه حمله و عراق و افغانستان را اشغال و ما را تهدید نظامی کردند.

سردار شاهوارپور گفت: اضمحلال دشمن در منطقه به سادگی انجام نشد بلکه نظام جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و آحاد مردم ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری هم خود و هم گروه‌های مقاومت را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌ ناوی از آمریکا در منطقه وجود ندارد، افزود: رییس جمهور آمریکا برای سفر به منطقه شبانه می‌آید و شبانه هم فرار می‌کند.

فرمانده سپاه خوزستان مقاومت ایران اسلامی را دلیل ترس آمریکایی‌هادانست و گفت: همه تلاش آمریکا این است که ما به فناوری‌های نوین روز از جمله هسته‌ای نرسیم.

سردار شاهوارپور با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی ایران به واکسن کرونا بیان کرد: اکنون که ایران به تولیدکننده واکسن تبدیل شده دیگر تحریم نیستیم چون به فناوری دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: امروز اگر حرکت ما در حوزه اقتدار و توانمندی رو به جلو باشد روز به روز دشمنان ما عقب نشینی می‌کنند ولی اگر در موضع ضعف باشیم حتما سواستفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه خوزستان یکی از اقدامات بسیار مهم در جشنواره مالک اشتر را شناخت دشمن و رفتار آن دانست و گفت: ما باید در مقابل اقدامات دشمن برای هدف قرار دادن معیشت مردم، تلاش و مجاهدتی نظیر کمک‌های مومنانه انجام دهیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به کمک‌های مومنانه برای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی مردم افزود: اقدامات و رزمایش فرهنگی در اعیاد و ماه محرم دشمن را نگران می‌کند.

سردار شاهوارپور حضور بیش از ۲۲ میلیون نفر در مراسم اربعین سال گذشته را یادآور شد و بیان کرد: امسال طبق برآوردها حدود ۲۵ میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که این رزمایش شیعه در برابر دشمن است.

وی افزود: دشمن در تلاش است درخصوص مسایل فرهنگی، حجاب و عفاف ذائقه مردم را تغییر دهد که باید تلاش کنیم این حرکت دشمن را متوقف کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به سیاست فرزندآوری و حفظ کانون گرم خانواده گفت: دشمن در تلاش است سن ازدواج را بالا ببرد تا نسل پیر و نیروی پای کار ما کم شود.

وی با تاکید بر لزوم جهاد تببین افزود: سپاه خوزستان چند سال است که رتبه برتر کشور را کسب می‌کند و شهرستان دزفول نیز در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پیشتاز است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در این نشست با اشاره به جشنواره مالک اشتر بسیج گفت: بسیج به برکت انقلاب اسلامی بسیج ظهور پیدا کرد و در ۴۰ سال گذشته افتخارات زیادی کسب کرده است.

وی افزود: نهال بسیج اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده که شاخ و برگ‌های آن از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی قدردانی سید حسن نصرالله از سپاه و بسیج را یادآور شد و اظهارداشت: بسیج همواره باید گوش به فرمان حضرت آقا باشد و طبق نقشه راه ترسیم شده از سوی ایشان حرکت کند.

امام جمعه دزفول با قدردانی از ناحیه مقاومت بسیج دزفول بابت برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های بسیج در مصلای امام علی(ع) گفت: بسیج یک نعمت و موهبت الهی و هر روز در حال بالندگی و شکوفایی است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن افق دیدی جهانی در بسیج ادامه داد: کارهای سختی در پیش داریم و فرهنگ‌ بسیج باید در تمام دنیا گسترش یابد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به گسترش تشیع در جهان اظهارداشت: ۶ فرزند شیخ زکزاکی به شهادت رسیده‌اند؛ کسی که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر را شیعه کرده است.

وی با اشاره به در جریان بودن جنگ نرم و فرهنگی در کشور افزود: باید اعتقادات خود را قوی کنیم چراکه دشمن در تلاش است با ایجاد شبهه به ما ضربه وارد کند.

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این شهیدان جان خود را در راه خدمت به نظام فدا کردند.

وی با قدردانی از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و بسیجیان دزفول به دلیل حضور در تمام صحنه‌ها افزود: بسیجیان در تامین امنیت با برپایی گشت‌های مالک چهار در ایام نوروز بسیار خوب درخشیدند.

فرهمندپور برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حسینیه ثارالله و مصلای امام علی (ع) را یادآور شد و گفت: بسیجیان در کار اقتصادی و تولیدات خانگی نیز ورود کرده‌اند.

وی افزود: مهمترین دغدغه ما در حوزه شهری و شهرداری نبود درآمد پایدار است که خوشبختانه خودکفایی اقتصادی در برخی پایگاه‌های بسیج در دستورکار قرار دارد.

سرهنگ بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: کارگروه‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده و از رتبه‌های برتر تجلیل می‌شود.

وی افزود: دستاوردهای پایگاه‌های بسیج در بخش‌های مختلف در قالب یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

سرهنگ حکمت پور با بیان اینکه نگاه محله محور به برنامه‌های بسیج در دستور کار است، اظهارداشت: ازدواج، طلاق، کاستی‌ها و مشکلات حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی در سطح محله بررسی می‌شوند.

افراد و حوزه‌های برتر مقاومت بسیج در جشنواره مالک اشتر در این همایش معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha