۴۳ هزار شغل جدید با افتتاح ۱۹۸ طرح کشاورزی فارس ایجاد می‌شود + فیلم

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: در هفته دولت امسال ۱۹۸ طرح و پروژه مرتبط با حوزه کشاورزی را افتتاح خواهیم کرد که بیش از ۳۷۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها انجام شده و این پروژه‌ها می‌تواند حدود ۴۳هزار اشتغالزایی ایجاد کند.

مجتبی دهقان‌پور شنبه در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌های متنوع تولیدی هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس یکی از مهمترین طرح‌ها را اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و افتتاح آن در سطح ۹۴۲هکتار از اراضی کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: بدون شک این سامانه‌های نوین آبیاری می‌تواند اثرگذاری مطلوب در بهره‌وری از آب و مصرف بهینه آب داشته باشد. 

دهقان پور افزود: استان فارس با خشکسالی‌های بسیاری مواجه است که می‌طلبد به سمت برنامه‌هایی برای آب‌اندازی در واحدهای تولیدی حرکت کنیم و مصرف آب را در واحد سطح کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: بحث گلخانه‌ها که یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی است در  دستورکار قرار دارد و در همین هفته چندین واحد تولید کارخانه در مجتمع گلخانه فجر ایزدخواست با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیاردتومان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول یادآور شد: بحث سردخانه‌ها به عنوان عوامل و ابزاری که می‌تواند به بهبود نگهداری محصولات خام کشاورزی کمک کند و ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی به دنبال داشته باشد از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح سردخانه سه هزار و ۴۰۰تنی یکی از پروژه‌های بزرگ هفته دولت است، گفت: گلخانه‌ای با سطح یک هکتار هم به منظور تولید گل زینتی و رُز در شیراز با هدف تنوع بخشی به فعالیتهای تولیدی در بخش کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان افتتاح خواهد شد.

دهقان پور با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند کمک کند تا بیش از پیش شاهد پویایی در بخش کشاورزی استان باشیم، گفت: این پروژه‌ها می‌تواند حدود ۴۳هزار اشتغالزایی ایجاد کند و پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس ابراز کرد: امیدوار هستیم با تسهیل فضای کسب و کاری که اتفاق افتاده و با حمایت مسئولان در سطح ملی، استاندار فارس و سایر مسئولین استانی بتوانیم کمک کنیم که این تسهیلات بیشتر از گذشته در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان کمک کند.

 نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) شیراز و در مجاورت ضلع جنوبی ساختمان استانداری فارس برپا شده و تا هشتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است. 

دوم تا هشتم شهریورماه هرسال به یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. هشتم شهریور ۱۳۶۰ محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و  محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت و همراهان آنها در عملیاتی تروریستی توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha