رییس پلیس راهور: گرمای هوا تردد خودروهای زائران اربعین را به شب ها منتقل می کند

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا نقش رسانه ها و صدا و سیما را در کاهش حجم ترافیک اربعین بی بدیل عنوان کرد و گفت: با توجه به ورود اربعین به فصل گرما پیش بینی می شود تعداد زیادی از زائران شب ها را برای عزیمت به مرزها انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز پنجشنبه در ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز، معاینه فنی اتوبوس ها و دیگر تمهیدات برای اربعین باشکوه اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در اربعین برای پلیس مدیریت ترافیک از مبدا و مقصد در نظر گرفته می شود و برای جلوگیری از حجم بالای وسایل نقلیه در یک مسیر یابد انسداد مسیر نداشته باشیم.

رییس پلیس راهور فراجا با تقدیر از استاندار ایلام در راستای اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت های اربعین حسینی در سطح جاده های استان، افزود: لازم است بحث ایمنی راه ها و تکمیل و تجهیز راه های استان به ویژه مسیر ایلام به مهران مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تغییر الگوی سفر و مسافرت شبانه زائران به دلیل خنکی هوا بحث روشنایی راهها مورد توجه قرار گیرد.

سردار هادیانفر گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴ میلیون زائر در اربعین حسینی سال جاری به سمت مرزهای مختلف استان داشته باشیم، هر چه ترددها بیشتر باشد به طور قطع رابطه معنا داری با افزایش میزان تصادفات وجود دارد که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود و هماهنگی لازم در راستای اطلاع رسانی به مردم به منظور سفر به موقع و ایمن داشته باشیم و در این زمینه صدا و سیما و نقش رسانه ها بسیار مهم است.

وی اضافه کرد : تا می توانیم باید نقاط حادثه خیز را در سطح جاده های کشور و استان رفع و زمینه ها و شرایط لازم را برای سفر ایمن و راحت برای مسافران و زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و در این حوزه نیز لازم است که هماهنگی کاملی بین دستگاه های مختلف اجرایی و انتظامی وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha