سه جایگاه جدید سوخت در استان سمنان هفته دولت آغاز به کار می‌کند

سمنان-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: هفته دولت امسال سه جایگاه عرضه سوخت در شهرهای شاهرود، سمنان و امیریه دامغان به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف، افتتاح می‌شود.

حسین عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: جایگاه شهرداری امیریه واقع در محور سمنان به دامغان، جایگاه هگمتانه در شهرک صنعتی شاهرود و جایگاه عرضه سوخت ماهان ۲ در خروجی شهر سمنان، در هفته دولت امسال کار خود را آغاز می‌کنند. 

وی تصریح کرد: در این سه جایگاه بیش‌از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و عملیات ساخت آن با همکاری بخش خصوصی بوده است. 

عبدلی ادامه داد: با افتتاح این سه جایگاه، تعداد جایگاه‌های فعال عرضه فرآورده های نفتی در سراسر استان سمنان به ۸۳ جایگاه رسید.

وی اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی و پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱، سه جایگاه دیگر به مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت استان افزوده می‌شود. 

عبدلی به مهم‌ترین سیاست‌های شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان متولی امر توزیع سوخت در کشور از مردم درخواست دارد تا کنترل مصرف، کاهش میزان مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت به ویژه در سوخت مایع شامل بنزین، گازوئیل، نفت‌ سفید و گاز مایع را در دستور کار قرار دهند. 

وی اضافه کرد: ظرفیت مخازن سوخت استان سمنان با توجه به میزان نیاز متفاوت است که با توجه به قرارداشتن در محور اصلی تهران-مشهد و وجود سه انبار فعال در دامغان، سمنان و شاهرود، بسیار فراتر از نیاز استان، ظرفیت ذخیره‌سازی داریم تا شاهد بروز مشکل در این امر نباشیم. 

عبدلی به میزان مصرف سوخت در استان سمنان اشاره کرد و گفت: مصرف سوخت روزانه استان سمنان در شرایط عادی، یک میلیون لیتر در روز است و با توجه به شرایط و امکانات موجود و تردد زائران آستان قدس رضوی از این استان، ظرفیت فراتر از مردم استان‌ و تا روزانه امکان توزیع ۲ میلیون لیتر بنزین وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف گازوئیل نیز به میزان سهمیه ارائه شده به خودروهای سنگین بستگی دارد و این ظرفیت وجود دارد تا روزانه چهار میلیون لیتر گازوئیل در استان سمنان توزیع شود. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود به میزان مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: به‌صورت میانگین پنج درصد افزایش بنزین و ۱۰ درصد افزایش نفت گاز در کشور ثبت شد و این در حالی است که به دلیل افزایش سفرها و قرار داشتن استان سمنان در محور ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، افزایش ۵۰ درصدی بنزین در استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود وظیفه یافت، نگهداری و ارسال فرآورده های نفتی به مصرف کنندگان عمده و جزء از طریق ناوگان حمل ونقل فرآورده های نفتی در اقصی نقاط استان سمنان و گاهی استانهای همجوار را برعهده دارد. 

این منطقه دارای چهار ناحیه مرکزی شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار است و با توجه به حد فاصل میان تهران و مشهد و تقاطع در مسیرهای استانهای تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گلستان در عرصه های سوخت‌رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha