امام جمعه سمنان: فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری بیش از پیش مورد توجه باشد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: فرزندآوری با توجه به قانون حمایت از جوانی جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی بیش از پیش بخش‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان و شهرستان سمنان با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تالار شهید مطهری سمنان افزود: جوانی جمعیت مقوله مهمی است و ضرورت دارد افراد در حوزه بهداشت و سلامت در کنار رفع موانع، به مقوله فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: سلامت و بهداشت در دین مبین اسلام اهمیت ویژه دارد و دولت سیزدهم نیز با اهتمام ویژه در ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی تلاش می‌کند.
وی افزود: تولید واکسن کرونا در کشور به صادرات رسیده و مرگ و میر کم شده و این نشان از عملکرد مطلوب  دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و سلامت است.
مطیعی ادامه داد: در توزیع امکانات در زمینه بهداشت و درمان مانند بخش دارو و تخت بیمارستانی ضرورت دارد  بیش از پیش رعایت عدالت مورد توجه باشد.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: با توجه به قرارگیری استان سمنان در مسیر زائران امام رضا (ع) افزایش تخت بیمارستانی به عنوان یک ضرورت در دستور کار باشد.
وی تصریح کرد: تکمیل نبودن چرخه درمانی موجب افزایش هزینه درمان می‌شود و انتظار می‌رود چرخه درمانی با تامین تجهیزات و متخصصان در استان سمنان مورد توجه باشد.
امام جمعه سمنان گفت: کارجهادی در بخش تولید دارو با کیفیت مناسب و قیمت مناسب برای مصرف داخل کشور و صادرات ضرورت دارد. 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت:  استان در رشته‌های پزشکی به خصوص پزشک خانم  کمبود دارد و انتظار می‌رود در این زمینه همراهی شود.

در نشست شورای اداری استان و شهرستان سمنان ، همراه با آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با حضور عین اللهی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و عباس گلرو ، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و محمد بهرامی فرماندار سمنان حضور داشتند. 
براساس گزارش‌ها دیدار با خانواده شهید صحافی ازشهدای دفاع مقدس، افتتاح طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف مانند آموزشی ، راه و اقتصادی در زمینه دانش‌بنیان‌ها از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت سیزدهم در دومین روز از هفته دولت در سمنان است.
به گزارش ایرنا، به مناسبت شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و شهید محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha