آغاز بکار ۱۳۰ طرح خود اشتغالزایی کمیته امداد در اشنویه

مهاباد - ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در مراسمی با حضور مسوولان، ۱۳۰ طرح خود اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) در شهرستان مرزی اشنویه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مسوول کمیته امداد امام (ره) اشنویه روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این طرح‌ها گفت: این تعداد طرح خوداشتغالی با صرف ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده که با آغاز به کار آنها برای ۲۵۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

سامان چیانه افزود: این طرح ها با پرداخت تسهیلات اشتغالزا به مددجویان و در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند.

مسوول کمیته امداد امام (ره) اشنویه ادامه داد: هم‌اکنون بیش از سه هزار خانوار با جمعیت بیش از هفت هزار نفر در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۶۴ زن و یک هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

آغاز بکار ۱۳۰ طرح خود اشتغالزایی کمیته امداد در اشنویه

پیش از این آیین، مسوولان این شهرستان با حضور در مزار شهدا با غبار روبی، گلباران و قرائت فاتحه با شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

به گزارش ایرنا،  به میمنت گرامیداشت هفته دولت، ۷۵ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی به ارزش  ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت یا کلنگ زنی می‌شود.

اشنویه با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha