استاندار سمنان: ۱۱۰ میلیارد تومان پیرو مصوبه سفر رییس جمهور در بخش بهداشت جذب شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافت و جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان و شهرستان سمنان با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تالار شهید مطهری سمنان افزود: ۷۸۷ میلیارد تومان پیرو مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شود.
وی بیان کرد: ۲۱۹ میلیارد تومان وام ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان مردمی در سفر رئیس جمهور پرداخت شد و تا پایان شهریور به تعدادی دیگر پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد:  استان سمنان ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام دارد و انتظار می‌رود در زمینه تامین اعتبار بیش از پیش همراهی شود.

تقویت زیرساختهای بهداشت و درمان برای خدمت به زائران
هاشمی تصریح کرد: ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان سمنان زائر هستند و انتظار می‌رود تقویت بهداشت و درمان در این استان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی یادآور شد: ۱۵ میلیون مسافر از سمنان عبور می‌کنند و براساس آمارها مسافرت‌ها ۶۳ درصد افزایش یافته و همین آمار ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی را توجیه می‌کند.
هاشمی افزود: بیشترین عامل تصادف در جاده‌های استان سمنان واژگونی است و تامین تجهیزات درمانی برای خدمت بهتر به مسافران عبوری و زائران حرم رضوی ضرورت دارد.
استاندار سمنان گفت: مرکز درمانی آرادان با حمایت خیر ساخته شده و اکنون  ضرورت دارد برای ارتقای تجهیزات آن توجه شود.
وی بیان کرد: برای ساماندهی ورودی به بیمارستان مهدیشهر پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور  ارائه شد و  ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافت، اما ضرورت دارد تامین تجهیزات بیمارستان مورد توجه باشد.
هاشمی خاطر نشان کرد: بیمارستان میامی با تخصیص بخشی از اعتبارات پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور از نظر بنا تکمیل شده است و انتظار می‌رود بیش از پیش برای تجهیز آن همراهی شود.
استاندار سمنان گفت: آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی دغدغه مهم در استان سمنان و نیازمند نگاه ویژه است.
استاندار سمنان گفت: تامین واکسن علیه ویروس کرونا از دستاوردهای دولت سیزدهم است و اکنون استان سمنان در زمینه بستری و تست مثبت کرونا کاهش داشته و طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی کرونا در استان سمنان به صفر رسید.

افزایش طرحهای امسالِ هفته دولت استان سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت امسال از لحاظ تعداد در مقایسه با سال گذشته ۹۸ درصد و  از لحاظ ارزش ریالی ۲۰۷ درصد افزایش یافت.

در نشست شورای اداری استان و شهرستان سمنان ، همراه با آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و عباس گلرو ، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. 

براساس گزارش‌ها دیدار با خانواده شهید صحافی ازشهدای دفاع مقدس، افتتاح طرح‌های عمرانی در بخش‌های مختلف مانند آموزشی ، راه و اقتصادی در زمینه دانش‌بنیان‌ها از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت سیزدهم در دومین روز از هفته دولت در سمنان است.
به گزارش ایرنا، به مناسبت شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و شهید محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha