تردد زائران اربعین از مرز باشماق موجب تحکیم روابط ایران و اقلیم کردستان عراق می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تردد زائران اربعین حسینی برای اولین بار از مرز باشماق مریوان، تحکیم روابط دوجانبه میان ایران و اقلیم کردستان عراق را به دنبال دارد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جریان بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی باشماق اقلیم کردستان عراق در دیدار با ” حمید محمد طاهر” مدیر این پایانه و سرکنسول ایران در سلیمانیه با محوریت هماهنگی اعزام زائران اربعین اظهار داشت: اقلیم کردستان عراق  و پایانه مرزی باشماق آمادگی لازم برای میزبانی زائران اربعین را دارد که با هماهنگی‌های انجام گرفته، قطعا تجربه موفقی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به مساعد بودن آب و هوای کردستان نسبت به دیگر پایانه‌های مرزی، طی سالهای آتی، استقبال زوار و مسافران از این مسیر بیشتر خواهد بود.

استاندار کردستان تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تردد ۲۰ هزار زائر از مرز باشماق انجام شده است.

استاندار کردستان: تردد زائران اربعین از مرز باشماق موجب تحکیم روابط ایران و اقلیم می‌شود

دیدار استاندار کردستان با امام جمعه نگل

استاندار کردستان روز پنجشنبه در بازگشت از مریوان با امام جمعه روستای نگل دیدار و گفت وگو کرد.

 کوشا در دیدار با ماموستا محمود مدرس امام جمعه روستای تاریخی نگل، به دینداری مردم این روستا اشاره و بر حفاطت از بافت دینی و عرفانی نگل تاکید کرد.

وی به احداث پل گردشگری و مجموعه تفریحی سیاحتی در این روستا و نقش آن در توسعه منطقه اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در روستای نگل توسط بخش خصوصی، توسعه اقتصادی گردشگری و افزایش درآمد مردم را در پی دارد.

ماموستا محمود مدرس امام جمعه نگل نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت به استاندار و مجموعه دولت در استان، تلاش و خدمات استاندار کردستان را ستودنی دانست.

افتتاح واحد سردخانه ذخیره سازی میوه در بخش کلاترزان

استاندار کردستان بعد از دیدار امام جمعه نگل، واحد سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی ذخیره میوه در بخش کلاترزان سنندج را افتتاح کرد.

برای احداث این واحد سردخانه ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که ۴.۵ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha