معاون رییس جمهور: توسعه گردشگری هرمزگان دارای اهمیت است

بندرعباس- ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از آنجایی که بسیاری از جزایر استان هرمزگان در مسیر گردشگری قرار دارند لذا توسعه ظرفیت گردشگری هوایی در این منطقه می‌تواند فوق‌العاده باشد.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های گردشگری هرمزگان که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور فرمانداران شهرستان های بندرعباس و قشم برگزار شد، افزود: مردم دوست دارند از نگاه بالا جزایر ۱۴ گانه و دریای خلیج فارس را تماشا کنند که می طلبد علاوه بر گردشگری دریایی و طبیعی در استان هرمزگان به گردشگری هوایی نیز توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی در بحث آلاینده های دریایی بخصوص استفاده از پلاستک ها که چهره شهر را چندش آور می کند، نیز در بحث گردشگری هوایی، دریایی و زمینی لحاظ شود؛ بیان داشت: پرداختن به گردشگری هوایی در واقع مشتری‌های زیادی را به همراه خواهدداشت و هدیه خوبی برای گردشگران و مسافران و مردم خوب کشورمان خواهد بود.

رییس سازمان حفاظ محیط زیست کشور اظهارداشت: استان هرمزگان به لحاظ طبیعی و تنوع پوشش گیاهی و همچنین در زمینه دریا، کوه و دشت و غیره ظرفیت‌های گردشگری خوب و فوق‌العاده‌ای دارد و این ظرفیت‌های گردشگری که امروز و در نخستین سال دولت مردمی ایجاد شد می‌تواند زمینه حضور گردشگران را دوچندان کند.

سلاجقه ادامه داد: باید ظرفیت‌های زیرساختی در حوزه بوم گردی و گردشگری در استان هرمزگان بیشتر از آن گسترش پیدا کند؛ البته مسائل محیط زیستی نیز در آن لحاظ شود.