چهار طرح عمرانی در بخش احمدآباد مشهد افتتاح شد

مشهد-ایرنا- چهار طرح عمرانی همزمان با سومین روز از هفته دولت به همت خیران، بخش خصوصی و دولت عصر جمعه در بخش احمدآباد شهرستان مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افتتاح کارخانه خوراک دام با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی مهم‌ترین طرح افتتاح شده امروز در بخش احمدآباد بود.  با افتتاح کارخانه خوراک دام "بهین دانه روژان" برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشغالزایی شده است.

همچنین با  مشارکت مردم و بنیاد مسکن ۲ طرح هادی روستایی و بهسازی معابر روستاهای "بررود" و "امیرآباد" بخش احمدآباد با اعتباری افزون بر  ۳۷ میلیارد ریال با حضور فرماندار و نماینده مردم بخش های احمدآباد و رضویه مشهد در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

با توجه به درخواست مردم روستای سلطان آباد برای تعمیر اساسی و توسعه خانه بهداشت روستا، این پروژه از چندی پیش با مشارکت یک واحد صنعتی فعال در منطقه آغاز شد و امروز طی مراسمی از مرکز جدید روستا بهره برداری شد، قبلا خانه بهداشت روستا ۷۰ مترمربع زیربنا داشت که با اجرای طرح توسعه به ۱۵۰ متر مربع افزایش یافت، این مرکز بهداشتی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از روستائیان منطقه خدمات می دهد.

فرماندار مشهد نیز در آیین بهره برداری از طرح های یاد شده گفت: رویکرد ما در دولت خادمی و نوکری مردم است و دولت طی یکسال فعالیت با تلاش وافر قدم های جدی برای رفع مشکلات مردم برداشته است.

محسن داوری با اشاره به افتتاح کارخانه خوراک دام افزود: حضور جوانان بخش خصوصی در عرصه اقتصادی با وجود کمترین کمک از دولت برای حل مسایل اقتصادی، اقدامی خالصانه و بی ادعاست.

وی گفت : این مشارکت مصداق شعار سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری یعنی "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" است، لذا وظیفه مسوولان در قبال حمایت از بخش خصوصی دو چندان خواهد شد.

                                 چهار طرح عمرانی در بخش احمدآباد مشهد افتتاح شد

بخشدار احمدآباد مشهد نیز در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این بخش با ۴۰ هزار نفر جمعیت متشکل از ۲ شهر ملک آباد و بینالود و ۴۶ روستای دارای دهیاری است.   

حمید مرادخواه افزود: ۲ شهرک صنعتی پارسیان و بینالود به ترتیب با فاصله ۲۰ و ۵۰ کیلومتری مشهد در این بخش قرار دارند و در مجموع ۷۰ واحد صنعتی و کارخانه از جمله کارخانه ایران خودروی خراسان در این منطقه فعالیت می کنند.

وی جمعیت کارگری بخش احمدآباد را هشت هزار نفر عنوان کرد و گفت: فعالیت اقتصادی مردم در این بخش در قالب ۲ بخش صنعتی و کشاورزی- دامداری به صورت مساوی تقسیم شده است. 

شهرستان مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست و کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون و نیم میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha