بهزیستی خراسان‌شمالی ۹ میلیارد تومان برای پیشگیری از اعتیاد هزینه کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۹ میلیارد تومان اعتبار در مدت یکساله فعالیت دولت سیزدهم برای پیشگیری و درمان اعتیاد در ۱۳۲ مرکز زیر پوشش این نهاد حمایتی هزینه شد.

محسن توحیدی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، یک مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، یک مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان، پنج مرکز کاهش آسیب، یک مرکز موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و ۷۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد (کلینیک ترک اعتیاد) از جمله این مراکز هستند.

وی افزود: خراسان شمالی در شیوع اعتیاد جزو ۱۰ استان اول است و با برنامه ریزی باید این شرایط بهبود یابد.

توحیدی مقدم با بیان اینکه بهزیستی بیش از ۱۵۷ فعالیت بر عهده دارد، تصریح کرد: تعداد زیادی از اقشار مختلف جامعه به نوعی زیر پوشش این سازمان قرار دارند و یا در اجرای طرح های مختلف به آنان خدمت ارایه می شود.

ایجاد ۲ هزار و ۴۱۴ شغل برای مددجویان

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در مدت یکسال گذشته ۲ هزار و ۴۱۳ شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی ایجاد شد که در این راستا ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات از محل های مختلف هزینه و پرداخت شد.

توحیدی مقدم تصریح کرد: پارسال ۸۷۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خانه‌دار شدند که در این زمینه بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی شده است که امسال ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی ساخته و تحویل داده شود که تاکنون ۱۵۲ واحد نیز به خانوار ها تحویل داده شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد: این نهاد حمایتی برای ساخت واحد های مسکونی که دارای ۲ فرزند معلول هستند برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد و برای سایر واحد های نیز برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان از سوی این نهاد حمایتی کمک شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد های مسکونی که در روستاها ساخته می شوند از تسهیلات بنیاد مسکن نیز بهره مند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر نذر مسکن نیز اشاره کرد و گفت: از نیکوکاران و خیران می خواهیم که در این زمینه ورود کنند چرا که تعداد زیادی از مددجویان نیازمند مسکن مناسب هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: سه هزار و ۵۶۰ خانوار پشت نوبت نیز زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان قرار گرفتند و از خدمات حمایتی از جمله مستمری برخوردار شدند.

 توحیدی مقدم اظهار داشت: این تعداد خانوار واجد شرایط پشت نوبت حمایت بودند که حدود ۸۰ درصد از این اعضای جدید دارای معلولیت های مختلف و ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: در مدت یکسال از سوی این نهاد حمایتی ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای خانوارهای زیر پوشش واریز شده است.

 ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار مشتمل بر ۱۱۷ هزار و ۸۶۹ مددجو زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که از این تعداد؛ ۲۲ هزار و ۹۱۵ خانوار مستمری بگیرند و مابقی از خدمات غیر مستمر در بخش های مختلف بهره‌مند می شوند.

 ۲۵ هزار معلول زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند که بر اساس اختلالاتی که عامل بروز آن است در بخش جسمی و حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، بینایی، شنوایی، گفتاری تقسیم بندی می شود.

حدود ۲.۵درصد جمعیت خراسان شمالی را معلولان تشکیل می‌دهند که رفع مشکلات اساسی آنها نیازمند همت خیران و مسوولان است.

۱۱۷ هزار و ۸۶۹ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن و اشتغال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha