تسلیت نهادها و شخصیت‌های فرهنگی در پی ارتحال آیت الله ناصری 

تهران- ایرنا- شخصیت ها و نهادهای فرهنگی و دینی با ارسال پیام‌هایی، ارتحال آیت الله محمد ناصری را ضایعه‌ای برای جهان اسلام و حوزه‌های علمیه دانستند.

 حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در پیام خود نوشت:  ارتحال فقیه عارف و سالک خالص ، اسوه اخلاق و مُزکّی نفوس، حامی صادق انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله) و راهنمای وثیق تشنگان وصال که صد قافله دل همراه اوست، فخر حوزه های علمیّه و موالیان اهل بیت علیهم السلام، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی را به مولایمان امام عصر ارواحنا فداه و امام خامنه ای دامه ظلّه و بیت شریف خاصّه وارث فضائل آن سفر کرده ،  عالم ربانی جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفرناصری ، حوزه های علمیه و مردم عالم پرور ، شهید پرور و ولایتمدار اصفهان تسلیت عرض می کنم.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دزفولی استاد حوزه و دانشگاه نوشت: این فقیه عرفانی عمرش را وقف تربیت اخلاقی و عرفانی شاگردان و دفاع از حریم انقلاب و ولایت کرد.روح اخلاقی او، سالکان را مشتاق سلوک و تشنگان طریقت الهی را جویای معرفت ساخت. ارتحال این عالم صمدانی را به حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و شاگردان و به ویژه خانواده و آقازاده معظم له جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری تسلیت عرض می کنم. رضوان و جنات الهی و ضیافت علوی نصیب این مهاجر الی الله باد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی نوشت: این عارف بصیر و سالک خبیر، عمر پربرکت خود را در تبلیغ و ترویج علوم و معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  و نیز تعمیق سجایای اخلاقی و معنوی به ویژه در میان جوانان و حوزه های علمیه سپری  و سالیان متمادی در راه تعالی ارزش های دینی،اخلاقی و ولایی در جامعه اسلامی طی نمود.

وی افزود: فقدان این عالم حکیم و روشن ضمیر که ثلمه ای بزرگ برای جهان اسلام است را به محضر حضرت بقیه الله اعظم(عج)،رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، جامعه قرآنی کشور و عموم ملت شریف ایران اسلامی و بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای  آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان و سوگواران ارجمند صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

حجت‌ الاسلام‌ حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نوشت: ایشان از علمایی بودند که تحصیلات خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگان آن حوزه گران‌سنگ گذراندند و در کنار معارف و علوم اسلامی سلوک معنوی و اخلاقی را به‌خوبی  تلمذ و در وجودشان نهادینه کردند.
وی افزود: حوزه علمیه اصفهان مفتخر است که سال‌های متمادی آن استوانه علم و اخلاق را در برداشت و علما، اساتید، طلاب، جوانان و مردم شریف و مؤمن اصفهان و همچنین همه آحاد مردم ایران اسلامی بهره‌های وافری از علم و نصایح او بردند.

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیام خود نوشت: زندگی پربرکت آیت الله ناصری، دلسوزانه صرف تعلیم و  تربیت طلاب علوم دینی و ترویج فرهنگ پربار مهدوی شد. این استاد بزرگ اخلاق به عنوان شمع محفل عاشقان امام زمان (عج)  اهتمام جدی به فعالیت در امور خیریه داشتند و مصادیق زیادی از  باقیات صالحات به عنوان ثمره همیشگی از عمر پر برکت ایشان باقی مانده است.

سازمان دارالقرآن الکریم نیز در پیامی، ارتحال آیت الله ناصری را خسرانی بزرگ دانست و اعلام کرد: سازمان دارالقرآن الکریم درگذشت این عارف وارسته و جلیل القدر را که سال‌های عمر پربرکتشان وقف ترویج مبانی قرآن کریم و تبلیغ مکارم اخلاق شده است، به پیشگاه امام زمان (عج) و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، شاگردان و ارادتمندان، به‌خصوص خانواده معزز ایشان صمیمانه تسلیت می گوید و از خداوند منان برای روح ملکوتی ایشان، رحمت واسعه الهی و حشر با قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) مسئلت دارد.

آیت الله محمّدعلی ناصری دولت آبادی سال ۱۳۰۹ ‌هجری شمسی در شهر دولت‌آباد برخوار استان اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر ایشان حجّت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمّد باقر ناصری‌ و در شمار عالمان فرهیخته آن دوران بود.

حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج)، حوزه علمیه صاحب الزمان (عج)، حوزه علمیه نرجس خاتون (س)، مرکز دیجیتال حضرت ولی عصر در دولت آباد و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی از جمله مراکز دینی زیر نظر این استاده حوزه بود.

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارکت جدی داشت و از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش برای ایجاد مرکز درمانی حضرت ولی‌عصر(عج)، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد میمه و اورژانس شبانه روزی دولت آباد اشاره کرد.

آب حیات (مجموعه سخنرانی‌درباره امام عصر)، در امتداد نور (مجموعه سخنرانی درباره آیات تاویل شده به حضرت ولی عصر عجل الله و آخرالزمان)، رسم بندگی (فرازهایی از خطبه بلند امیرمومنان (ع) در مورد حالات و خصوصیات اخلاقی متقین) و سخن دوست از تالیفات و آثار به جا مانده از آیت الله ناصری است.

 آیت الله ناصری دولت آبادی صبح جمعه چهارم شهریورماه در سن ۹۲ سالگی دیده از جهان فروبست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha