«آقای اشمیت کیه؟» با «خوشدلان» در مسیر صحنه/ برگزاری پاسداشت استاد داود رشیدی

تهران- ایرنا- حوزه تئاتر در هفته‌ای که گذشت برنامه‌ها و اخبار متفاوتی را تجربه کرد که از آن جمله می‌توان به گرامیداشت سالروز درگذشت داود رشیدی، روی صحنه رفتن نمایش‌های «آقای اشمیت کیه؟» و نمایشنامه «خوشدلان» و انتصاب مدیر بخش پژوهش چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در هفته جاری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ششمین سالگرد درگذشت استاد داود رشیدی هنرمند ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان نماهنگی از سوی روابط عمومی مجموعه تئاتر در پاسداشت این بازیگر ، کارگردان، مدرس و مترجم کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«آقای اشمیت کیه؟» با «خوشدلان» در مسیر صحنه/ برگزاری پاسداشت استاد داود رشیدی


براساس اعلام روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، در این نماهنگ که توسط پرویز گوهری (روابط عمومی مجموعه تئاترشهر) با موسیقی اهدایی امیربهزاد به همین مناسبت تولید شده، مجموعه ای از پرتره های مرحوم داود رشیدی به همراه برخی عکس های آرشیوی مجموعه تئاتر شهر از نقش آفرینی این هنرمند فقید در نمایش های «هنر» به کارگردانی مرحوم رشیدی و «زمین مقدس» به کارگردانی ایوب آقاخانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

سهراب سلیمی «آقای اشمیت کیه؟» را به صحنه می‌آورد

سهراب سلیمی، نمایش آقای اشمیت کیه؟ را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌آورد.

سهراب سلیمی قصد دارد نمایش آقای اشمیت کیه؟ اثر سباستین تِیری و ترجمه شهلا حائری را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه آورد.

ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر و محمد کرمی بازیگران این نمایش هستند. 

«آقای اشمیت کیه؟» با «خوشدلان» در مسیر صحنه/ برگزاری پاسداشت استاد داود رشیدی


آقای اشمیت کیه؟ به کارگردانی سهراب سلیمی پیش از این سال ۱۳۹۸ در سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر به صحنه آمد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ادامه اجراها ناتمام ماند.  

در خلاصه داستان نمایش آمده است: آقا و خانم قوچی، مبهوت و وحشت‌زده به دنبال اثبات هویت گمشده خود هستند. حقیقت کجاست؟! به‌راستی آقای اشمیت کیست؟!
اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

سعید پورصمیمی با «خوشدلان» همراه می‌شود/ نگارش اثری کمدی

نمایشنامه خوشدلان نوشته سعید پورصمیمی جدیدترین فعالیت تئاتری این هنرمند باسابقه است که با کارگردانی پریزاد سیف روی صحنه خواهد رفت.

سعید پورصمیمی نویسنده، بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر ایران که ۶ دهه حضوری تأثیرگذار در عرصه تئاتر داشته، در جدیدترین فعالیت تئاتری خود نگارش نمایشنامه ایرانی خوشدلان را انجام داده است.

«آقای اشمیت کیه؟» با «خوشدلان» در مسیر صحنه/ برگزاری پاسداشت استاد داود رشیدی

قرار است نمایش خوشدلان که فضایی کمدی دارد، با کارگردانی پریزاد سیف روی صحنه برود.

خوشدلان جدیدترین تجربه همکاری پورصمیمی و سیف بعد از اجرای نمایش آواز قو است که سال ۹۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

مدیر بخش پژوهش چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد

یدالله آقا عباسی در حکمی از سوی کوروش زارعی دبیر جشنواره به عنوان مدیر بخش پژوهش چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منصوب و معرفی شد.

«آقای اشمیت کیه؟» با «خوشدلان» در مسیر صحنه/ برگزاری پاسداشت استاد داود رشیدی

در حکم عباسی آمده است: با توجه به جایگاه علمی و تجارب ارزنده جنابعالی در عرصه فعالیت های دانشگاهی و پژوهشی، به موجب این حکم به عنوان «مدیر بخش پژوهش چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر» منصوب می شوید. امید است در این دوره جشنواره ضمن تقویت، شناسایی و معرفی پژوهش های برتر هنرهای نمایشی، با اهتمام جدی جنابعالی و همکاران موجبات ارتقای رویداد در سطوح ملی و بین المللی از طریق گفتمان سازی علمی در مسائل و چالشهای اساسی تئاتر ایران، فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha