۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84868241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بهره برداری ۶۳ طرح کشاورزی در استان تهران به مناسبت هفته دولت

شهرری-ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: ۶۳ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، جبرئیل برادری  روز شنبه در چهارمین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها در بخش های آب و خاک، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و صنایع تکمیلی با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۸۳ نفر به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه  استان تهران با داشتن ۱۹۶ هزار هکتار زمین ۵ درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است افزود:استان تهران در تولید پنج محصول سبزی و صیفی گلخانه ای، قارچ خوراکی، گیلاس و گل شاخه بریده رتبه اول کشور، در تولید سه محصول ماهیان زینتی، شیر خام و ذرت علوفه ای جایگاه دوم و در تولید جوجه یکروزه و سیب جایگاه سوم را دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کرده ایم، افزود : ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران با آبهای نامتعارف آبیاری می شود.

 بهره برداری ۶۳ طرح کشاورزی در استان تهران به مناسبت هفته دولت

به گفته وی آب نامتعارف به منزله آب فاضلاب نیست، آبیاری با فاضلاب خام ممنوع است و درصورت مشاهده، بر اساس ماده ۶۸۸ با دستور قضایی معدوم می شود که در همین راستا امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی در اسلامشهر معدوم شد.

برادری در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه ۵۰۰ واحد دامداری در استان تهران غیرفعال است، تاکید کرد: فعالسازی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال از مهمترین رویکردهای این سازمان است و در این راستا واحد مرغداری در ملارد به مناسبت هفته دولت در حال تجهیز است و به چرخه تولید برمی‌گردد.

وی  همچنین با اشاره به کنترل  بازار در بحث کالاهای اساسی بیان کرد: در راستای حمایت از بازار و مصرف کننده از ابتدای سال تاکنون بصورت روزانه ۱۰۰تن گوشت و مرغ در استان توزیع می شود و به مناسبت ماه محرم و صفر هشت هزار تن برنج و پنج هزار تن شکر توزیع شده است و چهارصد و بیست و شش میلیارد ریال جریمه صنفی در این مدت صادر شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: نظارت بر نانوایی ها  بصورت مستمر انجام می شود و تاکنون در این حوزه ۱۴هزار۳۰۹  بازرسی از نانوایان انجام و یک هزار و۸۰۹  برگه جریمه به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال صادر شده است.

برادری با بیان اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت، گفت: مردم می توانند با تلفن ۱۲۴ شکایات و نظرات خود را به کارشناسان از طریق سامانه صمت اطلاع دهند.

خسارت  ۱۲۵۰ میلیارد تومانی به باغات و زمین‌های کشاورزی استان تهران 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران  با اشاره به سیل اخیر در استان تهران، تصریح کرد:  ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی و لودر به مناطق سیل زده اعزام شد و باتوجه به حجم بالای رسوبات در روستای مزداران، نیروهای اعزامی از شهرستان ها به صورت شیفتی همچنان در حال فعالیت هستند و لایروبی انهار ادامه دارد.

دوم تا هشتم شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha