۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84868668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۶۵ طرح کشاورزی در استان همدان آغاز شد

همدان-ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: بهره برداری از ۶۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در مناطق مختلف این استان آغاز شد.

رضا بهراملو روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال بکار ۷۱۱ نفر به صورت مستقیم در استان همدان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: این طرح ها شامل ۳۴ پروژه آب و خاک با اعتبار ۳۶۵ میلیارد ریال، ۱۰ پروژه تولیدات دامی با سه هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۵ پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار یک هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال، ۲ پروژه شیلات و آبزیان با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار و چهار پروژه صنایع کشاورزی با اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه همدان یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور است، تصریح کرد: استان همدان با داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

بهراملو  افزود: همچنین ب۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  استان همدان ۱۱۷ هزار بهره بردار دارد، اظهار داشت: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان، ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید کرد و گفت:تولید سالانه حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی از جمله توانمندی های بخش کشاوری استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha