۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری های انجام شده، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه صنایع‌دستی این استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا سعید طالبی پور روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: این اعتبار از محل تبصره ۱۸ باهدف رونق صنایع‌دستی در مناطق کم‌تر برخوردار استان اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است با پرداخت این تسهیلات علاوه بر رونق صنایع‌دستی اشتغال‌زایی خوبی نیز برای مردم ایجاد شود.

طالبی پور افزود: اولویت پرداخت تسهیلات راه‌اندازی کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی برای رونق صنایع‌دستی دارد، گفت: «برخی از تولیدات صنایع‌دستی در روستاها قابلیت صادرات جهانی را دارد که نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و حمایت مسئولان ملی است.

۶ هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد کارت شناسایی دریافت کرده اند و تعداد ۱۱۵ کارگاه صنایع دستی فعال در این استان فعالیت دارند.

بیشترین حجم دست بافته‌های کهگیلویه و بویراحمد در ۲ شهرستان دنا و گچساران تولید می‌شود.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

کیفیت و ظرافت از ویژگی های اصلی صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha