۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84868767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت گاز خراسان شمالی ۲۵۰ میلیارد تومان از صنایع طلب دارد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان از مشترکان صنعتی استان طلب دارد که بیشترین آن مربوط به صنایع پرمصرف است.

به گزارش ایرنا، حسن رضا میربلوکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بدهی شرکت گاز از مشترکان در بخش های مختلف ۳۵۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت اقساطی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین بدهی مربوط به پتروشیمی خراسان است، افزود: با توجه به اینکه این شرکت پر مصرف است بدهی زیادی دارد اما اینک برای پرداخت اقدام کرده است.

میر بلوکی تصریح کرد: فولاد اسفراین، صنایع آلومینیوم، کارخانه قند شیروان از جمله صنایعی هستند که به این شرکت بدهی دارند.

 مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه برنامه ای برای قطعی گاز صنایع و بخش خانگی نداریم، گفت: تلاش می کنیم تا مشترکان را به پرداخت منظم و اقساطی تشویق کنیم.

وی افزود: از مجموع بدهی های این شرکت ۳۰ میلیارد تومان مربوط به مشترکان بخش خانگی بوده است که تنها یک مورد قطعی گاز داشته ایم که آن نیز برطرف شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به تامین سوخت مایع صنایع استان، گفت: صنایع خراسان شمالی باید از اینک به فکر تامین سوخت مایع برای فصل زمستان باشند چرا که با توجه به افزایش گاز در بخش خانگی و تجاری در فصل سرد برای صنایع محدودیت ایجاد خواهد شد.

میر بلوکی اظهار داشت: مصرف گاز استان هم اکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است که از این میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب مربوط به نیروگاه شیروان و مابقی نیز در بخش های خانگی و توسط سایر مشترکان به مصرف رسیده است.

وی افزود: مصرف مشترکان خانگی در فصل زمستان در اوج سرما به حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خواهد رسید که در این زمان گاز صنایع را محدود خواهیم کرد.

میر بلوکی در خصوص گاز رسانی به صنایع نیز گفت: از ۲۵۷ مورد صنایع مشمول «بند ق» دارای سابقه مصرف سوخت، اینک ۱۵۵ مورد آن گاز دار شده اند که باعث صرفه جویی چهار میلیون و ۸۵ هزار لیتر سوخت می شود. 

وی تصریح کرد: اینک گاز رسانی به ۱۱ صنایع در حال اجرا است و ۱۶ مورد نیز فاقد شرایط گاز رسانی هستند.

بهره برداری ۳۶ طرح گازرسانی 

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۳۶ پروژه گازرسانی در هفته دولت با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان به بهره برداری رسید.

وی افزود: این طرح ها شامل گازرسانی به ۲ روستا، چهار شهرک روستایی، چهار پاسگاه مرزی  و ۲۵ واحد صنعتی است که با اجرای این طرح ۲۲۰  خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند.

میربلوکی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت گازرسانی به شهرک روستای سوخسو هاشم در شهرستان راز و جرگلان، شهرک روستای گلی، شهرک روستای قره نوده و شهرک روستای پسرکانلو در شهرستان بجنورد با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر افتتاح شد.

وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به ۱۱ واحد صنعتی در شهرستان بجنورد، پنج واحد صنعتی در اسفراین، چهار واحد صنعتی در شیروان، ۲ واحد صنعتی در گرمه و شهرستان های فاروج، جاجرم و مانه و سملقان هر کدام با یک واحد صنعتی در هفته دولت افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین چهار پاسگاه مرزی در خیرآباد، کاریز، قره قانلو و بکسو از گاز طبیعی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است، افزود: تاکنون ۷۴۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha