استاندار سمنان: اعتبارات روستایی ۶۳ درصد طی یکسال افزایش یافت

شاهرود-ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به افزایش ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان در راستای توجه ویژه به روستاها در یک سال گذشته، گفت: ۴۱ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شدند و اعتباراتی در حوزه عمرانی و اقتصادی به روستاهای استان تزریق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای اداری و آیین افتتاح و آغاز عملیات همزمان طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود که در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد،  تاکید کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان سمنان آغاز شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی در قالب طرح‌ نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود در حال ساخت است و عملیات اجرایی ۸۸۰ واحد دیگر نیز در شهرستان شاهرود امروز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۷۷ میلیارد تومان از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و تسهیلات اقتصادی از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است، افزود: اعتبار بیش از ۹۲ طرح عمرانی که در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود، از محل اعتبارات این سفر تأمین شده است.

استاندار سمنان حضور رئیس جمهور در استان های کشور در طی یک سال گذشته را گام مهمی در راستای جلب رضایت مردم عنوان کرد و گفت: با اقدامات‌ ارزنده دولت سیزدهم از طریق تأمین‌ واکسن، امیدآفرینی در جامعه ایجاد شد و سیر ابتلای ویروس کرونا نیز هم اکنون نزولی است.

هاشمی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به سه هزار و ۶۰۰ نفر از مردم استان پرداخت شد، یادآور شد: ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی هم به متقاضیان پرداخت شد و چهار هزار فقره تسهیلات دیگر برای پرداخت به پنج بانک عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۷۴ هزار تماس با مرکز سامد گرفته شد که با اعلام معاونت‌ ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری، استان سمنان‌ در بحث پاسخگویی به مردم پیشرو بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تأمین‌ کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی استان از بین نیروهای بومی در حال انجام است، اضافه کرد: در قالب ستاد احیای واحدهای راکد استان سمنان، تاکنون ۴۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشته است.

هاشمی همچنین از تلاش برای رفع دغدغه اشتغال در شرق استان، از طریق تقویت واحدهای تولیدی و نیز کشاورزی در این منطقه خبر داد.

وی تأکید کرد: توسعه متوازن در استان در بحث اختصاص اعتبارات و همچنین توزیع آن همواره مد نظر قرار دارد.

استاندار سمنان یادآور شد: توجه نکردن به اشتغال و تولید ثروت، یکی از آسیب های جدی و خالی از سکنه شدن روستاها است و از این رو اقداماتی برای تقویت بومگردی ها و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها در حال انجام‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha