۷۶۷ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در استان کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- ۷۶۷ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت در شهرستان های سرپل ذهاب، کنگاور و جوانرود افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: پنج طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با ۴۷۶ میلیارد ریال در پنجمین روز از بزرگداشت هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

«صدرالله بابلی» در آیین افتتاح این طرح ها با بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: احداث مرکز جامع سلامت ریزوند با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار که ۱۰ میلیارد ریال آن با مشارکت خیران تامین شد، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی طاق گرا با  ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر از طرح هایی بودند که امروز به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: همچنین اجرای واریانت ادامه قطعه ۶ بزرگراه کربلا با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طول یک هزار و ۲۰۰متر و هم زمان با افتتاح این واریانت بهره برداری از زیرگذر حبیب وند با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های افتتاح شده امروز در سرپل ذهاب بود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی پروژه گازرسانی به روستای کلاه مال بخش مرکزی با شبکه گذاری چهار هزار و ۵۰۰ متر با بیش از ۲۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز بود که با احداث این طرح ها  ۱۶۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژ آبرسانی روستایی شهرستان کنگاور

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کنگاور از افتتاح سه پروژه آبرسانی روستایی و آغاز عملیات اجرایی یک پروژه دیگر به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در ۱۲ روستا از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

«حبیب اله خزایی» در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی شهرستان کنگاور که با حضور الماسی فرماندار، حجت الاسلام لروند امام جمعه و تعدادی از مسئولین این شهرستان انجام شد، میزان اعتبار پروژه های فوق را ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: سه پروژه قابل افتتاح شهرستان، شامل آبرسانی به ۹ روستا است که سه روستای آن پیش از این تحت پوشش خدمات آبفا شهرستان قرار نداشتند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این پروژه ها ۱۸ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۹باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۵۲۰ مترمکعب، ساخت سه باب ایستگاه پمپاژ و سه باب موتور خانه، حفر ۲ حلقه چاه و بهسازی ۳ دهنه چشمه انجام شد.

خزایی از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع رحمت آباد به عنوان دیگر پروژه شهرستان خبر داد و افزود: پروژه آبرسانی رحمت آباد که شامل حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب موتورخانه، احداث ایستگاه پمپاژ، ساخت یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب و ۴.۲ کیلومتر لوله گذاری است آب شرب اهالی سه روستای تحت پوشش آن را تامین می کند.

چهارمین کتابخانه نهادی شهرستان کنگاور افتتاح می شود

چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان کنگاور با نام «زنده یاد محبعلی فشی» در روستای فش، به مناسبت هفته دولت روز سه شنبه ۸ شهریور ماه سال جاری افتتاح می گردد.

گفتنی است؛ این کتابخانه دومین کتابخانه روستایی و چهارمین کتابخانه نهادی در شهرستان کنگاور است که با مساحت ۵۱۵ متر و زیربنای ۲۶۱ متر در آخرین روز هفته دولت با حضور مسئولین استانی و شهرستان کنگاور افتتاح می گردد. 

شهرستان کنگاور دارای ۴ کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی با سازمان ها است و تعداد ۲ هزار نفر از جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند. 

در استان کرمانشاه تعداد ۹۰ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد  ۶۴ شهری و  ۲۳ باب روستایی و ۳ باب از این تعداد سیار هستند.

۱۳ پروژه عمرانی در شهرستان جوانرود به بهره برداری رسید

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در شهرستان جوانرود به بهره برداری رسید.

فرماندار جوانرود با گرامیداشت هفته دولت گفت: این پروژه ها شامل افتتاح ۶ واحد مسکن مددجویان بهزیستی در روستاهای بیاشوش ، نوروز آباد و چشمه گدار و واجرای طرح هادی در روستاهای صفی آباد، زلان ، سرخپان ، بیاشوش ، سرودوبیله ای است.

«سعدی نقشبندی» افزود: امسال همزمان با هفته دولت ۷۰ پروژه عمرانی  با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در بخش های مختلف در شهرستان جوانرودبه بهره برداری می رسد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان جوانرود نیز با بیان اینکه ۶ واحد مسکونی امسال به مددجویان واگذار شد، گفت: اداره بهزیستی به هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت کرده است.

«محمد فرزین» افزود: اکنون ۲۵۵ خانوار نیز در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: تا قبل از سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی شهرستان جوانرود واگذار شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جوانرود هم گفت: امسال ۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای صفی آباد، زلان، سرخپان، بیاشوش، سررود و بیله ای هزینه شده است.

«سلیمان مرادی» افزود: امسال ۹۰۰ میلیون تومان نیز برای بازنگری طرح هادی در روستاهای این شهرستان هزینه شده است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha