۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 84869221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشایی سینماهای افغانستان در یکسالگی حکومت طالبان

تهران- ایرنا - پس از یک سال از شروع حکومت طالبان، سالن های برخی سینماها در کابل به روی مردم کشوده می شود و قرار است در ابتدای کار، چند فیلم هنری، داستانی، و مستندهای کوتاه در این سینماها به نمایش گذاشته شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری « طلوع نیوز » افغانستان، سینماگران افغان با ابراز خرسندی از نمایش این فیلم‌ها در کابل، از حکومت طالبان خواستندفرصتی به بانوان در کشور داده شود که در فیلم‌ها  به ایفای نقش بپردازند. 

« عبدالصبور خنجی »  هنرپیشه و کارگردان، درباره بازگشایی سینماها به خبرنگاران گفت: «پس از یک سال سینماها  بازگشایی شد ما از این موضوع بسیار خشنودیم .»

« فیاض افتخار»  کارگردان فیلم، نیز گفت : «ما در همین شرایط از امکانات مالی خود که داشتیم در  فیلم‌های خود استفاده کردیم و به کارمان ادامه دادیم.»

هرچند نقش بانوان در این فیلم‌ها اندک است اما « عاطفه محمدی» کارگردان، فیلمی را که به موضوع معتادان مواد مخدر و چالش‌های زندگی آنان می‌پردازد، به نمایش گذاشته است.

« عاطفه محمدی » نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: « ما تقریبا شاهد معجزه بودیم که در این شرایط سینماها بازگشایی شد تا بتوانیم  در سینماهای افغانستان فیلم پخش کنیم.»

« محمد بشیر» هنرپیشه، خاطرنشان کرد: « از حکومت طالبان  می‌خواهیم که دیگر  سینماها را تعطیل نکنند  و به فیلمسازان کمک کنند تا کار خود را ادامه دهند.»

تماشاگران نیز گفتند این فیلم‌ها پیام‌هایی از درد جامعه دارند و خواستار حضور بیشتر زنان در بخش سینما شدند.

این فیلم‌ها به مدت چهار روز به صورت رایگان در دو سینمای کابل به نمایش گذاشته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha