استاندار مازندران: اقدامات لازم را برای بازسازی عمارت موزه نیمایوشیج انجام خواهیم داد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه بزرگترین شخصیت فرهنگی و تاثیر گذار در قرن معاصر استان، نیما یوشیج است، گفت: به واسطه دفن پیکر پاک نیما در یوش اکنون این روستا بین المللی شده و در آینده نزدیک به طور حتم برای بازسازی عمارت موزه نیما در یوش اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه یکشنبه در آیین شعر خوانی شعرای بومی و آیینی مازندران در موزه نیما یوشیج در روستای یوش شهرستان نور افزود: نیما یوشیج مردی است که از کوهستان‌های یوش تحول عظیمی در شعر و ادبیات فارسی ایجاد کرد و همه مردم ایران به نوعی دلبسته این شخصیت فرهیخته هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: به دلیل ظرفیت های گردشگری و طبیعت منحصر به فرد از یک سو و مقبره یکی از شعرای نیک اندیش قرن معاصر در یوش، این منطقه ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد و باید برای توسعه بومگردی در منطقه با همراهی مسئولان امر اقدامات لازم انجام شود.  

یوش روستایی است از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران است. این روستا به دلیل آن که زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی است، شهرت یافته‌است. روستای یوش در البرز مرکزی در میانه جاده‌ای آسفالته شرقی-غربی به طول ۱۱۰ کیلومتر (از چهل کیلومتری آمل در جاده هراز تا پل زنگوله در جاده کندوان) واقع شده‌ است.  
این روستا در دهستان شیخ فضل‌الله نوری قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این روستا جمعیت آن ۱۵۴نفر (۵۷خانوار) است.
یکهزار و ۱۴۲ طرح اقتصادی و عمرانی با هشت هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha