کارنامه دولت در سرچهان فارس؛ از تشکیل بخش توجردی تا نگاه ویژه به روستاها + فیلم

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان سرچهان از توابع استان فارس در تشریح خدمات شاخص دولت سیزدهم به مردم این منطقه گفت: شکل‌گیری بخش توجردی با ارتقای دهستانی به همین نام و همچنین نگاه ویژه به توسعه روستاها و راه‌های روستایی از نکات برجسته در کارنامه دولت در این منطقه است.

ابراهیم رحیمی دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن گرامیداشت هفته دولت، ارتقای دهستان توجردی به بخش توجردی را از اتفاقات خوب سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای ایجاد دو شهر در مرکز بخش توجردی و باغ صفا انجام شد و اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این دو نقطه شهری خواهیم بود.
فرماندار شهرستان سرچهان با اشاره به اینکه برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی در حوزه تأمین آب شُرب روستاها اجرا شده است گفت: تأمین آب شرب روستاها از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم محسوب می‌شود و با تأکید استاندار فارس انجام شده است. همچنین با هدف بهسازی روستاها و معابر روستایی هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و تعدادی روستاها دارای پارک شدند و آسفالت روستاها نیز انجام شد.
وی اظهار کرد: در یک سال گذشته که نخستین سال خدمت دولت سیزدهم بود با هماهنگی‌های خوبی که در استان فارس انجام شد شاهد اتفاقات مؤثر، مثبت و خوبی در سراسر استان بودیم و برنامه‌های قابل توجهی هم در سطح شهرستان سرچهان اجرا شد.
رحیمی ادامه داد: با توجه به برنامه ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در کشور که از مهمترین رویکردهای دولت به شمار می‌رود، با هماهنگی شورای مسکن استان و شهرستان‌، زمین مورد نیاز تأمین شد و ثبت‌نام صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم در ادامه کار برای تمام کسانی که متقاضی مسکن هستند، عملیات اجرایی ساخت و تحویل مسکن اجرا خواهد شد.
رحیمی به سیاست دولت در حوزه بهداشت و درمان و مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی برای مبارزه با این بیماری توسط ستاد کرونا انجام شد و می‌توان گفت یکی از موفقیت‌های دولت کنترل این بیماری با واکسیناسیون بود.
وی در رابطه با اقدامات دولت در اشتغالزایی گفت: کارگروه و شورای اشتغال شهرستان با کمک دستگاه‌های مختلف، تسهیلات اشتغالزایی را در اختیار بخش خصوصی، جوانان و متقاضیان به کار قرار داد تا شاهد تحرک در این بخش باشیم.

فرماندار شهرستان سرچهان با بیان اینکه بیش از ۱۰ پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: پروژه و یا طرح‌هایی در بخش جاده‌سازی، راه‌های ارتباطی روستایی، روکش راه‌های روستایی، کشاورزی، دام و طیور، منابع طبیعی، آموزشی افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهند شد. همچنین شاهد افتتاح ۲ باب مدرسه در هفته دولت خواهیم بود.

سرچهان از شهرستان‌های نوپای فارس است و مرکز این شهرستان شهر کره‌ای است. کره‌ای در ۱۸۳ کیلومتری شیراز قرار دارد. این شهرستان مهرماه ۱۳۹۸ و به دنبال تغییرات در تقسیمات کشوری شکل گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha