به گزارش ایرنا از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، «علیرضا پیمانپاک» در دومین همایش آشنایی با بازار قطر و معرفی نمایشگاههای تخصصی ایران در دوحه به مناسبت جامجهانی پیشرو، اظهار داشت: توسعه تجارت با قطر دو ویژگی دارد؛ نخست بحث صادرات محصولات است. در سازمان توسعه تجارت چند نمایشگاه را به عنوان بازار هدف انتخاب کردهایم؛ به طور مثال در روسیه، شرق آسیا، آفریقا و کشورهای همسایه که یکی از اهداف اصلی هم بازار قطر است. معمولا یک یا دو رویداد خاص را انتخاب میکنیم و با حمایتهای همه جانبه دولت روی آنها متمرکز میشویم.
وی نمایشگاه پیش رو قطر را فرصتی برای زمینه سازی توسعه تجارت با این کشور قلمداد و تصریح کرد: این نمایشگاه که در بازه زمانی مناسبی برگزار میشود، میتواند منجر به عقد قرارداد برای جام جهانی باشد. طبق بررسی های دقیق قطعاً قطریها در دوره جام جهانی با مشکل کمبود کالا مواجه خواهند شد. بنابراین سفر رئیس جمهور به قطر و همچنین سفر امیر قطر به ایران را میتوان فرصت مناسبی برای جذب منابع مالی و مشارکت های تجاری با این کشور برشمرد.
پیمانپاک خاطرنشان کرد: قطعا در شرایط فعلی قطریها در پروژه های نفت، گاز، پتروشیمی و راهسازی ورود نمیکنند اما از پروژههای کوچک که میتواند برایشان برند ایجاد کند، به خوبی استقبال کردند.
به گفته پیمان پاک، مشوق های صادراتی سال ۱۴۰۱ به این نمایشگاه تخصیص یافته است. همچنین پیاده سازی صرافی و هماهنگی با چند بانک قطری انجام شد تا با هزینه پایین ارز انتقال یابد.
وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه قطر و استفاده از جام جهانی فرصت بسیار خوب برای تجارت با این کشور است.
نظر شما