۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84870164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزنامه صهیونیست: تل‌آویو از جنگ ۳۳ روزه درس بگیرد/ آماده جنگ نیستیم

تهران-ایرنا- یک روزنامه چاپ تل‌آویو نوشت که رژیم صهیونیستی باید از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان درس بگیرد و این رژیم آمادگی برای جنگ را ندارد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» در گزارشی نوشت: گرچه بیشتر اسرائیلی‌ها نگرانند که شروع ماه سپتامبر با اعتصاب معلمان همراه شود اما نگرانی دیگر این است که جنگ در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی با لبنان) شروع شود.

این روزنامه چاپ تل‌آویو، تهدیدات اخیرا حزب‌الله لبنان را از سال ۲۰۰۶ تاکنون بی‌سابقه ارزیابی کرد و درباره جدیت دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: (سید حسن) نصرالله پهپادهایی را برای شناسایی موقعیت سکوهای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و کشتی‌های حاضر در میدان گازی کاریش به این منطقه فرستاد و ممکن است باز هم این کار را انجام دهد و حتی با راکت، آنها را هدف قرار دهد.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اظهارات بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آمادگی برای جنگ «چندروزه» با لبنان نوشت: عقل سلیم می‌گوید اسرائیل باید از جنگ سال ۲۰۰۶ درس بگیرد. اسرائیل اکنون برای جنگ آماده نیست.

«اسرائیل‌هیوم» تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کنند جنگ چندروز بیشتر طول نخواهد کشید و طی آن، حزب‌الله شهرها و دارایی‌های راهبردی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را موشک‌باران می کند و در مقابل، اسرائیل نیز چند انبار تسلیحات را منفجر یا چند مقام را ترور می‌کند، خودشان را مسخره می‌کنند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «الدیار» لبنان امروز دوشنبه با انتشار ویدئویی که نشان دهنده رهگیری کشتی های ویژه استخراج گاز رژیم صهیونیستی در دریا توسط پهپاد و شلیک به آنها است، از هشدار جدید مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی با عنوان «چند روز دیگر بیشتر فرصت ندارید»، خبر داد.

این ویدئوی کوتاه ۲۲ ثانیه ای، پهپاد مسلحی را نشان می دهد که مختصات یک کشتی ویژه استخراج گاز را تعیین و سپس با یک فروند راکت به سمت آن شلیک می کند و در پایان ویدئو عبارت سرنوشت «شما در گرو چند روز است»، حک می شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در مراسم اختتامیه جشن‌های چهلمین سالگرد تاسیس حزب‌الله، با تاکید بر ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان گفت: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ سال ۲۰۰۶، ورود مقاومت به بازگرداندن حقوق لبنان از نفت و گاز بود و آزادسازی باقی اراضی اشغالی لبنان، مسئولیت ملی است.

وی پیش از این نیز با ترسیم «معادله آرامش یا تنش» درباره تنش دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه را که لبنان می‌خواهد بدهد، ما به سمت آرامش می‌رویم و اگر آن چیزی را که دولت می‌خواهد ندهد، رو به درگیری می رویم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: چشم ها به میانجی آمریکایی دوخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha