رهاورد دولت سیزدهم/ اجرای سخت‌ترین طرح گازرسانی شمال غرب کشور در سردشت

مهاباد - ایرنا - طرح گازرسانی به شهر میرآباد در شهرستان سردشت به عنوان یکی از سخت‌ترین و بزرگترین طرح‌های شرکت ملی گاز در شمال‌غرب کشور به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

فرماندار سردشت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این طرح که روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، گفت: طرح گازرسانی به شهر میرآباد در یکی از سخت گذرترین مناطق با یک کار جهادی با وجود فصل کم عمرانی با گذر از دل کوه‌ها و جنگل‌های منطقه انجام شد.

لقمان خسروپور افزود: برای گازرسانی به شهر میرآباد ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده و با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۵۵۹ خانوار ساکن در این شهر از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: برای گازرسانی به این منطقه از یک خط تغذیه ۴۹ کیلومتری و اجرای ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ متر شبکه گذاری در شرایط سخت جغرافیایی بهره گرفته شد.

فرماندار سردشت یادآور شد: همچنین گازرسانی به سه روستای مرزی «زیوه»، «توژل» و «دیوالان» از توابع این شهرستان نیز با اجرای ۱۷ هزار و ۵۲۰ متر لوله گذاری و صرف  ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

خسروپور اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز ۲۱۷ خانوار ساکن در این روستاهای سخت گذر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

رهاورد دولت سیزدهم/ اجرای سخت‌ترین طرح گازرسانی شمال غرب کشور در سردشت

وی گفت: به میمنت گرامیداشت هفته دولت طرح هادی چهار روستای مرزی «بناوه»، «ولیو»، «جبرند» و «گویزیله» شامل جدول گذاری، آسفالت و بهسازی معابر، دفع آب‌های سطحی با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار،  ۳۰ واحد خانه مقاوم سازی در روستاهای مختلف این شهرستان با ۳۰ میلیارد ریال هزینه و مخزن ذخیره یک هزار مترمکعبی آب شرب شهر نلاس از توابع بخش وزینه با ۷۰ میلیارد ریال نیز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

خسروپور یادآور شد: علاوه بر این یک کارخانه دانه بندی شن و ماسه با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تُن شن و ماسه در سال با اشتغالزایی ۱۰ نفر در این شهرستان راه‌اندازی شد.  

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۹ روستای مرزی در محورهای «احمدبریو»، «لیلانه»، «کانی زرد»، «ساوان»، «چکو» و «زمزیران» نیز آغاز شد.  

به گزارش ایرنا، همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان ۴۰ طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید و کلنگ ساخت هفت طرح عمرانی نیز به زمین زده می‌شود.

 شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha