۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84870388
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهرداری‌های خراسان شمالی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از ادارات طلب دارند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: شهرداری‌های استان از دستگاه‌های اجرایی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان طلب دارد که پرداخت سریع این بدهی ها از سوی ادارات در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی رجایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این میزان بدهی دستگاه های دولتی استان از سال ۹۵ انباشته شده و بیشترین میزان آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، اداره آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان است.

وی گفت: یک راهکار برای دریافت مطالبات شهرداری ها، تهاتر اموال و املاک است و راهکار دیگر کمک دولت از طریق وزارت خانه ها است.

رجایی با اشاره به تخصیص اعتبارات در سفر رییس جمهور به استان، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تامین تجهیزات کارخانه کمپوست تخصیص یافت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: در این سفر همچنین تامین ۹ هزار تن قیر رایگان برای اجرای پروژه های عمران شهری استان مصوب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: سهم استان از قیر رایگان در سال ۱۴۰۰ به صورت ۱۰۰ درصد جذب شد و بر این اساس پنج هزار و ۷۲۷ تن از این محصول در اختیار شهرداری های استان قرار گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش نظارت ها بر عملکرد شهرداری های استان، گفت: احیای نظارت بر شهرداری ها پیش از این کمرنگ بود که نتیجه آن، وجود برخی انحراف در وظایف شهردار و بعضا تشکیل پرونده حقوقی و قضایی است اما با این نظارت ها انحراف در زمینه مالی، استخدامی و یا در پروژه های عمرانی  کاهش می یابد.

رجایی درباره انتصاب شهرداری ها گفت: اکنون سه شهرداری از ۲۵ شهرداری استان با سرپرستی اداره می شود که شامل شهرهای سنخواست، شوقان ‌و پیش قلعه است.

خراسان شمالی ۲۵ نقطه شهری دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha