امام جمعه شاهرود: بخش اندک و متخلف جامعه پزشکی توبیخ شوند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه با تعداد بسیار اندکی از پزشکان که با دریافت رشوه سنگین به این قشر شریف لطمه می زنند، برخورد جدی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز که با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در تالار پورسینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: تعداد بسیار اندکی از پزشکان مرتکب گرفتن رشوه و زیرمیزی می‌شوند، دولت باید باقی آنان را تشویق کند.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در فقه اسلامی پزشک می‌تواند از بیمار برائت بگیرد، تصریح کرد: در ۲ مورد پزشک ضامن نیست یکی زمانی که مرجع صلاحیت‌دار تشخیص دهد قصوری نکرده است و حادثه رخ داده و دومی زمانی که برائت بگیرد.

امام جمعه شاهرود ابراز داشت: پزشک طبق فقه اسلامی می‌تواند اگر درصدی احتمال خطا می‌دهد برائت بگیرد اما نمی‌دانیم این مورد طبق قانون قابل اجرا است یا خیر.

فرماندار ویژه شاهرود نیز در این آیین با بیان اینکه ارائه خدمت به مردم دارای سه وجه خدمات گیرندگان، جامعه پزشکی به عنوان خدمات دهندگان و دولت به عنوان تسهیل کننده است، اظهار داشت: یک نارضایتی در هر سه وجه وجود دارد چرا که علاوه بر گلایه مردمی، پزشکان هم به ما مراجعه می‌کنند و معتقدند زحماتشان جبران نمی‌شود و از طرفی دولت نیز می‌بیند گاهی به اندازه امکاناتی که در اختیار قرار داده است، خدمات باکیفیت به مردم ارائه نمی‌شود.

ابوطالب جلالی با تأکید بر اینکه نظام پزشکی بهترین مرجع برای کمک به حل این مشکلات است، افزود: دولت تشکل‌ها را سامان می‌دهد برای اینکه از جایگاه تصدی‌گری خارج شود و نظام پزشکی به دلیل اینکه در میدان حضور دارد فرصت‌ها و تهدیدها را بهتر می‌بیند.

وی ابراز داشت: انتصاب رئیس سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور به این معنا است که این تشکل وزن قابل اعتنایی برای حاکمیت دارد.

در پایان این نشست تجلیل از تعدادی پزشکان، پرستاران و داروسازان شهرستان شاهرود با اهدای لوح و هدایایی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha