وزیر آموزش و پرورش: ۸ هزار مدرسه کانکسی و سنگی در کشور وجود دارد

شهرکرد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: هشت هزار مدرسه کانکسی و سنگی در کشور وجود دارد که تلاش می‌شود در گام نخست مدارسی که دانش‌آموزان آن بیش از ۱۰ نفر است به مدارس استاندارد تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در برنامه رسانه‌ای چشم‌انداز در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: ۱۹ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که باید به تدریج انجام گیرد و اعتبار موردنیاز برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای برچیده شدن کلاس‌های درس کانکسی هم از منابع داخلی آموزش و پرورش و هم از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز حدود پنج هزار و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس ایجاد می‌شود که اعتبار این حوزه با همکاری خیرین مدرسه‌ ساز تامین می‌شود.

نوری در ادامه تحقق عدالت آموزشی را از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در همین راستا جذب معلم برای مناطق محروم و دورافتاده در دستور کار قرار گرفته که امسال ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مدارس در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری است، تصریح کرد: از شبکه شاد نیز به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

نوری همچنین به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف از اجرای این طرح ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق خوبی است که می‌تواند اجرای سند تحول بنیادین را شتاب و سرعت دهد.

نوری در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه نیروی انسانی دارد، تصریح کرد: درصدد هستیم تا مدرسه جامع در این استان احداث کنیم.

وی افزود: از جمله ظرفیت‌های این استان گروه دانش‌آموزی انصارالمهدی است که یک تشکل بسیار ویژه ای است و افتخار ملی شمار می‌رود.

نوری تصریح کرد: این استان در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که برای بهره‌گیری از آن باید نیروهای توانمند تربیت کرد که ایجاد باشگاه دانش پژوهان از جمله اقدماتی است که در همین راستا انجام می‌گیرد و تلاش می‌شود پس از آنکه در مرکز ایجاد شد، شعب استانی آن را نیز راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نیازمندی‌های استان را توسعه جاده‌های مواصلاتی و بازسازی مدارس فرسوده عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی اعضای هیات دولت به استان‌ها نیازمندی‌های شناسایی و به اطلاع رییس‌جمهور رسانده می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به عنوان سخنران مراسم گرامیداشت هفته دولت به نمایندگی از رییس جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

دیدار با جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان، بررسی مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و حضور در افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستانهای بن و سامان از برنامه‌های سفر ۲ روزه یوسف نوری به استان چهارمحال و بختیاری بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha