پروژه‌های عمران شهری بوشهر با آینده نگری اجرا شود

بوشهر - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه‌های عمران شهری در این استان باید با نگاه به موقعیت شهرها در یک دهه آینده اجرا شود زیرا استان و بویژه بندر بوشهر در حال رشد و توسعه است.

محمد هادی رستمیان روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های شهرداری بوشهر بیان کرد: بندر بوشهر به نوعی ویترین این استان است و توسعه آن محرکی برای دیگر شهرها خواهد بود.

وی پیش بینی کرد: با توجه به مسیر رو به رشد استان بوشهر با اتصال به شبکه ریلی کشور و شبکه کریدور مرکز به جنوب کشور، گردشگری این استان در یک دهه آینده رشدی چشمگیر را تجربه می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در این مسیر، افزایش ظرفیت فرودگاهی  و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی درون شهری در بندر بوشهر ضرورت دارد.

رستمیان افزود: در زمان حاضر با وجود ضعف‌های موجود، در نیمه دوم سال شاهد ورود حجم بالایی از گردشگران به بوشهر هستیم طوریکه سال گذشته این استان بیشترین افزایش حجم سفر را در میان استان‌های کشور داشت.

وی ادامه داد: جاذبه‌های گردشگری بندر بوشهر به همراه ارزان بوددن سفر به این شهر نسبت به جزایر جنوبی کشور، لزوم برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب را در راستای توسعه گردشگری آن تبیین می‌کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه شهروندان در تمام عمر خود به طور مستقیم با خدمات شهرداری در ارتباط هستند، بیان کرد: بوشهر بنا به موقعیتی سوق الجیشی خود از هشت هزار هکتار مساحت کمترین میزان ممکن در اختیار توسعه شهری قرار گرفته است که این امر اعمال مدیریتی قوی را برای ارائه خدمات شهری، تعریض معابر و پرداختن به سیما و منظر شهری ضروری کرده است.

پروژه‌های عمران شهری بوشهر با آینده نگری اجرا شود

۷۰ میلیارد تومان به تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوشهر اختصاص یافت

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهری و همین میزان نیز از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اختصاص یافت تا با همراهی شهرداری و دولت به سرانجام برسد.

وحید نیک روش افزود: نهضت آسفالت کوچه‌ها و معابر در بندر بوشهر آغاز شده است و تا پایان امسال ۱۰۰ هزار متر مکعب از این معابر بهسازی و آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ کوچه نیازمند آسفالت در این شهر شناسایی شده است که ۱۰۰ مورد تا پایان سال و ۸۰ مورد باقیمانده در سال آینده آسفالت می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: میزان استاندارد سرانه فضای سبز شهری کشور ۹ متر مربع است در حالی که این میزان در بوشهر کمتر از پنج متر است که باید برای رساند آن به حد استاندارد برنامه ریزی شود.

نیک روش اعلام کرد: اکنون در این راستا ۲ پروژه ایجاد فضای سبز در جفره و تنگک اجرایی شده و احداث ۲ پارک در محله تنگک سوم و گذر امام علی نیز در مرحله مطالعاتی است و سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بندر بوشهر نیز وضعیت بسیار بدی دارد که امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خریداری اتوبوس‌های شهری پیش بینی و طرح آن از سوی شهرداری ارائه شده است تاپس از بررسی به وزارت کشور ارائه شود.

در این آیین ۱۵ پروژه شهرداری بوشهر با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان اجرایی و افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha