۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84872767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه کیفی شبکه‌های آبرسانی دستاورد دولت سیزدهم در گناباد است

گناباد-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: اصلاح و توسعه شبکه‌های آبرسانی در مناطق شهری و روستایی از دستاوردهای مهم سال نخست فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان است.

جواد سالاری روز سه‌شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی و نوسازی ۴۹ مورد تاسیسات آبرسانی، اصلاح و توسعه خط انتقال آب و شبکه آبرسانی در مجموع به طول ۱۹ کیلومتر از محل اعتبارات دولتی و با همراهی خیران از اقدامات مهم دولت در تامین آب شرب گناباد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای کاهش مشکلات تامین آب شرب مناطق روستایی گناباد عملیات اصلاح خط انتقال روستای "روچی" به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و احداث مخزن یک هزار متر مکعبی و خط انتقال آب شهر "روشناوند" به طول ۶۰۰ متر در همین مدت آغاز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد اتصال مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب این شهرستان به شبکه آب شرب دیگر اقدامات مهم در دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: برای احداث این مخزن  ۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه خط انتقال آب گناباد بعد از مشهد طولانی‌ترین خط انتقال در بین شهرستانهای خراسان رضوی است، همواره شاهد بروز اتفاقهایی به دلیل فرسودگی خط انتقال در مسیر انتقال آب هستیم ، با ایجاد این مخزن امکان ذخیره سازی آب در مواقع بحرانی فراهم شده است.

سالاری ادامه داد: اکنون در شرایط کمبود آب هستیم و در صورت بروز رخدادهای غیرمترقبه در طول مسیر، آب آشامیدنی مورد نیاز مردم گناباد از طریق این مخزن تامین شده و مردم کمتر دچار مشکل کمبود آب خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد نیز گفت: با بهره برداری از این مخزن، حجم ذخیره‌سازی آب در این شهر به ۲۰ هزار مترمکعب افزایش یافته که مشکل کمبود آب در شرایط بحرانی تا حد زیادی برطرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای کاهش مشکل تامین آب شرب در شهرستان گناباد سه حلقه چاه حفر و ۲ حلقه چاه تجهیز شده است.

سالاری جداسازی شبکه آب شیرین بیدخت با اجرای ۲ هزار متر خط انتقال و بهره‌برداری از ۱۰ جایگاه برداشت احداثی توسط خیرین در قالب نذر آب در این شهر و  احداث سه جایگاه برداشت آب شرب در سطح شهر گناباد را از دیگر اقدامات مهم در این مدت برشمرد.

آب مورد نیاز مناطق شهری از ۲۲ حلقه چاه عمیق  و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تامین می شود.

همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای  ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و  ۵۰۸ کیلومتر خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha