سیاست اصلی دولت محرومیت زدایی است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیاست اصلی دولت محرومیت زدایی است، گفت: شنبه‌های محرومیت زدایی در آذربایجان‌غربی برای جامع عمل پوشاندن به این سیاست دولت مردمی شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت به وعده‌های محرومیت زدایی خود عمل می‌کند، اظهار کرد: بازدید میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از مناطق کم برخوردار، نقش بسزایی در محرومیت زدایی منطقه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به مرز مشترک نزدیک به یک هزار کیلومتری آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه، بیان کرد: پتانسیل مرزی یک ظرفیت عظیم توسعه برای منطقه است که متاسفانه بهره مندی مناسبی از آن به عمل نیامده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتمای استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با تلاش‌های مقام عالی استان برای افزایش مراودات تجاری با اقلیم کردستان عراق، گفت: دولت معتقد به افزایش مرودات با کشورهای همسایه است.

وی همچنین با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مباحث فرهنگی، اظهار کرد: پرداخت به عفاف و حجاب یکی از این موارد است که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در  ارائه گزارش‌های لازم کم کاری داشتند.

ابراهیمی ادامه داد: از هفته آینده گروهی از بازرسان برای بررسی وضعیت عفاف و حجاب از دستگاه‌های اجرایی بازدید خواهند کرد تا گزارشات لازم را ارائه کنند.

وی همچنین به افزایش ظرفیت‌ کمپ جمع آوری معتادان متظاهر اشاره کرد و افزود: ظرفیت این کمپ‌ها با وضعیت موجود همخوانی ندارد؛ در همین راستا ساختمانی از سوی یکی از دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص به ایجاد کمپ جدید اختصاص یافته که شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز اقدام به تجهیز آن خواهد کرد.

سیاست اصلی دولت محرومیت زدایی است

سطوح تصمیم گیری استانی افزایش یافته است

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه سطح تصمیم گیری استانی در دولت سیزدهم ارتقاء یافته است، گفت: در راستای عمل به سیاست اصلی محرومیت زدایی دولت سیزدهم، سطوح تصمیم گیری در استان را ارتقاء یافته است.

جعفر ذوالفقاری با اشاره به اینکه ارتقای سطوح تصمیم گیری در استان سبب نگاه چند بعدی به موضوعات می‌شود، اظهار کرد: تعامل مناسب با وزارت کشور سبب شده تا بسیاری از تصمیمات به خود استان محول شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی یکی از رسالت‌های سازمانی را اجرای قانون و انضباط اداری عنوان کرد و افزود: توجه به اسناد بالادستی سبب رشد سازمانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به امر پژوهش از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: پژوهش از محورهای اصلی توسعه است که ضروریست تا در  حل مشکلات استانی مورد توجه قرار گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به قانون ارزیابی مدیران حرفه ای خاطرنشان کرد: اجرای قانون ارزیابی مدیران با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در راستای ایجاد تحول در اندیشه، فکر و سبک مدیریت مدیران دستگاه ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران نیز گفت: تاکنون ۲ هزار ۴۱۱ نفر از کارکنان مشمول این قانون در دستگاههای اجرایی استان تبدیل وضعیت شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی همچنین مجرای توانمندسازی کارکنان را برگزاری دوره های آموزشی معرفی کرده و افزود: در راستای تقویت سیستم کارشناسی دستگاههای اجرایی و مهارتهای فنی کارکنان، برگزاری دوره های آموزشی تداوم خواهد داشت.

وی سیاست های سند تحول نظام اداری را ضروری دانسته و افزود: کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در استان فعال می شود تا مسیر سلامت اداری و مبارزه با فساد تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha