۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 84873087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمانشاه: مقاومت مردم پاوه، ماندگار است

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹
کد خبر: 84873087
استاندار کرمانشاه: مقاومت مردم پاوه، ماندگار است

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهدای ما در دوران دفاع مقدس جانانه ایستادند، گفت: حماسه شکست حصر پاوه نیز در شرایط سختی رخ داد که باید از آن تعریف کرد، مقاومت مردم این شهر ماندگار است.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری‌مقدم» روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر با حضور در یادمان شهدای پاوه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید تلاش کنیم که ادامه دهندگان راه آنان باشیم و آرمان های آنان را زمین نگذاریم.

وی گفت: ما و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشیم که راه شهدا برای ما حجت است و مواظب باشیم در دنیا در مسیر آنها حرکت کنیم و عکس شهدا عمل نکنیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: امروز هم ما در جایگاه خدمت هستیم و باید از شهدا درس ایثارگری بگیریم و خدمتگزار مردم باشیم.

وی اضافه کرد: این شهدا سرمایه بوده و هستند و مسیر آنها ادامه دارد و ما در دفاع از دین و آیینمان کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایرنا؛ با شروع جنگ و ناآرامی در غرب کشور در سال ۵۸ در تاریخ ۲۵ مرداد این سال شهر پاوه به طور کامل در محاصره گروهک ها قرار گرفت و از گوشه و کنار شنیده می‌شد که پاوه سقوط کرده است.

این موضوع موجب نگرانی و ناراحتی مردم منطقه شد و همه نگران موقعیت این شهر مرزی بودند و سقوط پاوه می توانست بر وضعیت دیگر شهرهای غرب کشور اثر بگذارد و روحیه مردم و زمندگان اسلام را تضعیف کند.

استاندار کرمانشاه: مقاومت مردم پاوه، ماندگار است

در همان روزها با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه مقاومت نیروهای انقلابی مضاعف شد و حمایت مردم و نیروهایی که به سمت پاوه می آمدند باعث عقب نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد.

متن این فرمان که از رادیو پخش شد در واقع مهلت ۲۴ ساعته ای بود که امام به دولت و ارتش جهت شکست حصر پاوه و پاکسازی منطقه از لوث ضد انقلابیون داد.

«بهمن امیری‌مقدم»، استاندار کرمانشاه روز سه‌شنبه در سفر به شهرستان پاوه پس از حضور در یادمان شهدا در منزل «مدینه فرهادی» فرزند شهید «محمدظاهر فرهادی» و همسر شهید «خسرو رمضانی» از شهدای دفاع مقدس حضور یافت.

شهید فرهادی در سال ۱۳۵۹ و شهید رمضانی در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده اند.

استاندار کرمانشاه همچنین پروژه افزایش ظرفیت پست انتقال ۶۳ کیلوولت پاوه با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومان را نیز افتتاح کرد.

این پروژه موجب فراهم آمدن زیرساخت مناسب برای رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعت، افزایش قابلیت اطمینان، تقویت شبکه توزیع و فوق توزیع در منطقه می شود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha