۹ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84873340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در آستارا دستگیر شدند

آستارا- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از دستگیری هفت نفر به جرم حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی به همراه ادوات حفاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی آبروشن روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این افراد با تعامل اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی آستارا توسط عوامل نیروی انتظامی بخش لوندویل دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: میراث فرهنگی در واقع هویت، گذشته و تمدن ماست که همواره به آن افتخار می‌کنیم و باعث غرور ما در سطح بین‌المللی می‌شود و با چنین رفتارهایی نباید تیشه به ریشه و اصالت فرهنگی خود بزنیم و در آینده مورد سرزنش قرار بگیریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا بیان کرد: اغلب مجرمان علیه میراث فرهنگی با ترفندهای مختلف از سادگی و صداقت مردم شریف و با فرهنگ روستاهای شهرستان سوءاستفاده می‌کنند و نه تنها باعث از بین رفتن میراث فرهنگی منطقه می‌شوند، بلکه به منابع طبیعی، محیط زیست و بافت ارزشمند منطقه هم آسیب می‌زنند.

وی با هشدار نسبت به هرگونه حفاری غیرمجاز اضافه کرد: نمی‌شود هم دوست‌دار میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست باشیم و هم به سودجویان اجازه ورود برای انجام جرم در شهرستان و محل زندگی خود بدهیم.

شهرستان آستارا با ۲ بخش و چهار دهستان در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha