۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84873985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان و شهرهای بزرگ استان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت:مرکز و شهرهای بزرگ این استان با مشکل کمبود فضای آموزشی در آستانه آغاز تحصیلی آتی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران و سرپرستان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصفهان در محل اداره‌کل آموزش و پرورش افزود: این کمبود بدلیل افزایش جمعیت است که بخش زیادی از آن به علت مهاجرت رُخ داده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این  مهاجرت  بواسطه تغییرت آب و هوایی از استان‌های  دیگر به این استان صورت گرفته که خاستگاه آنها بیشتر شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان است که وظیفه آموزش و پرورش تامین مدرسه برای تمامی مهاجران داخلی و خارجی است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه حرکت در دستگاه تعلیم و تربیت در راستای عدالت است، افزود: کمبوود مدرسه در برخی نواحی بیشتر است با وجود اینکه در دوره‌های قبل در ناحیه چهار و سه تعداد مدارس دو نوبته به صفر رسیده بود ولی بدلیل فرسودگی مدارس و بالا رفتن سن ساختمان‌ها و از دست دادن استاندارد نیاز به مدرسه در این نواحی بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ناحیه‌های چهار، پنج و ۶ آموزش و پرورش اصفهان در زمان حاضر بییشتر نیاز به توجه بویژه در بخش سخت افزاری دارند که البته در حوزه تربییت و پرورش بدلیل افزایش مهاجرت‌ها به این نواحی که شبه حاشیه نشینی بدلیل بضاعت پایین مردم محسوب می‌شوند نیز احساس می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: در مجموع برای پرداختن به مسائل تربیتی و مشاوره ‌ای اقداماتی شامل نذر خدمت ، استفاده از فرصت خادمیاران رضوی برای بحث توانمندسازی پروشی، آموزشی و مشاوره‌ای در این نواحی صورت گرفته است.

وی همچنین  به فعالیت آموزش و پرورش در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت از مجموع حدود یک میلیون دانش‌آموز نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در کلاس‌های تقویتی، فرهنگی، هنری و پژوهشی شرکت کردند.

در این نشست هم اندیشی سرپرستان و مدیران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان به بیان دغدغه‌ها و چالشها در زمینه انعکاس مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان و تقویت ارتباط بین رسانه ها و این دستگاه پرداختند.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در  پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha