۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84874005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی گناباد ۲۸۰ میلیارد ریال از بیمه‌ها طلبکار است

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این دانشگاه و بخش بهداشت و درمان شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال بابت ارایه خدمات درمانی از بیمه‌ها مطالبه دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر رضا احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این طلب معوقه بابت خدمات درمانی از آبان سال گذشته تاکنون است که بیمه ها نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام نکرده اند.

وی با اشاره به مشکلات و مطالبات مردم در خصوص اینکه برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص گناباد تنها تعرفه آزاد برای درمان بیماران قبول می کنند و بیمه های درمانی را مورد توجه قرار نمی دهند، گفت: باید نظام پزشکی این مساله را بیشتر مورد عنایت قرار دهد و پزشکان را متعهد به قبول بیمه در فرآیند درمان کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد یکی از دلایل این مساله را بی توجهی بیمه ها به پرداخت تعهداتشان دکر کرد و گفت: اگر بیمه ها بیشتر به تعهدات خود عمل کنند پزشکان تمایل بیشتری به ارایه خدمات بر اساس تعرفه های بیمه ای خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مجموع واکسیناسیون در پایان دولت دوازدهم در سطح کشور ۱۸ میلیون دز بود که با تلاش دولت سیزدهم هم اکنون به ۱۵۰ میلیون دز افزایش یافته و این میزان هم در شهرستانهای گناباد و بجستان در همین مدت از ۲۱ هزار دز به ۲۰۲ هزار دز افزایش پیدا کرد و پوشش واکسیناسیون در این شهرستانها در دز نخست ۸۷ درصد و دز سوم ۸۰ درصد است.

دکتر احمدی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال ۱۳۹۸ و طی هفت موج این بیماری تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار تست کرونا از متقاضیان و بیماران مبتلا به این بیماری در شهرستانهای تابعه این دانشگاه ( گناباد و بجستان) گرفته شده است و تعداد بیماران با علائم حاد تنفسی ۳۴ هزار و ۲۶۸ نفر بود  و در مجموع پنج هزار و ۲۳۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مجموع فوتی ها ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهرستانها را ۳۸۰ نفر ذکر کرد. 

وی اظهار داشت: ۷۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان خراسان رضوی برای احداث و تکمیل بخشهای سوختگی و آنژیوگرافی بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافت که به تدریج طی امسال و سال آینده تخصیص می یابد.

احمدی خاطرنشان کرد: ۶۲۰ میلیارد ریال، معادل دوسوم مجموع مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گناباد در بخشهای مختلف از جمله درمانی در یک سال نخست فعالیت دولت سیزدهم (شهریورماه سال گذشته) تسویه شده است. 

وی افزود: تلاش می شود با بهره گیری از همه پتانسیل ها، گناباد به قطب درمانی جنوب خراسان رضوی تبدیل شود که از جمله این اقدامات می توان به راه اندازی واحد گردشگری سلامت و یا توریسم درمانی در این دانشگاه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: گناباد در برخی رشته های تخصصی و جراحی نظیر چشم، ارتوپدی و جراحی استخوان و غیره سرآمد است که این خود بستری برای جذب بیماران از سایر نقاط به شمار می رود.

احمدی گفت: برای توسعه گردشگری سلامت در کنار بخش بهداشت و درمان باید سایر بخشها و دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط به وظایف خود عمل کنند و با ایجاد زیرساختها و معرفی مزیتهایی در زمینه اقامتگاههای بوم گردی، اقامتی، کویرنوردی و جاذبه های گردشگری برای توسعه این بخش بکوشند.

وی در خصوص ضرردهی ۵۰۰ میلیارد ریالی سالیانه بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم گفت: بیشتر بیمارستانهای دولتی به دلیل دریافت تعرفه های بیمه ای  دولتی ضررده هستند که با توسعه اقداماتی نظیر گردشگری سلامت می توان این معضل را کاهش داد.

وی با اشاره به ۱۳ هزار و ۵۳۸ مورد ماموریت اورژانس و ۹۶ مورد ماموریت اورژانس هوایی در یک سال گذشته در شهرستانهای گناباد و بجستان نسبت به افزایش تصادفهای جاده ای و به خصوص تصادفهای موتورسیکلت ها در این شهرستانها هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد فعالیت ۸۳ متخصص و فوق تخصص و ۳۰ پزشک عمومی در شهرستانهای گناباد و بجستان را یادآور شد و گفت: در برخی رشته های تخصصی مانند اطفال، ارتوپدی، قلب، بیهوشی، چشم، جراحی اعصاب و جراحی عمومی و زنان و زایمان ضریب ماندگاری پزشکان متخصص در این مناطق ۱۰۰ درصد و در برخی دیگر از رشته ها ۸۵ درصد است و رویکرد دولت در خصوص تعهد ۱۲ ساله خدمت پزشکان متخصص در مناطق محروم در افزایش ماندگاری این پزشکان در این شهرستانها نقش زیادی دارد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: با جذب ۱۷ نفر عضو جدید هیات عملی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در یک سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، شمار اعضای هیات علمی این دانشگاه به ۱۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به جذب ۳۶۱ نفر پرسنل پیمانی و یا تبدیل وضعیت ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی گناباد طی یک سال گذشته گفت: توجه به جوانان در کادر سازی و واگذاری پستهای مدیریتی مهمترین رویکرد این دانشگاه در همین مدت به شمار می رود و در این مدت ۳۵ نفر از جوانان متعهد و دارای شرایط در راس پستهای مدیریتی قرار گرفتند و در کنار این مساله از نیروهای پیش کسوت هم غفلت نشده و از توانایی آنان استفاده می شود.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

۵۴۰ دانشجو در رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد شاغل به تحصیل هستند و در سال تحصیلی آینده و مهرماه و بهمن ماه سالجاری هم ۹۰ نفر دانشجو جدید در این رشته ها جذب می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha