۱۲۷ طرح حوزه کشاورزی و دامپروری خراسان رضوی همزمان با هفته دولت افتتاح شد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت امسال تعداد ۱۲۷ طرح حوزه کشاورزی و دامپروری استان در مجموع به ارزش ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

غلامرضا قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این تعداد طرح در حوزه مدیریت آب و خاک، کشاورزی، دامپروری و ترویج بوده است.

وی ادامه داد: این تعداد طرح برای ۷۱۸ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد و چهار هزار و ۴۸۵ خانواده از منفعت این طرحها بهره‌مند می‌شوند.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضویوی گفت: خوشبختانه روند اجرای طرحهای مرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری صعودی است و علت آن هم نگاه قوی حمایتی در این بخش از بهره‌برداران، فعالان و تولیدات است.

قنبری با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی" و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: تقویت فعالیتهای دانش بنیان در بخش کشاورزی برای تحقق منویات رهبری در دستور کار قرار گرفت و فعالیت در این زمینه ها به جد افزایش یافت و در این راستا قرارگاه اقتصادی دانش بنیان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این قرارگاه تعداد ۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی مستقر شده است که برای به ثبت رساندن تولیدات، تجاری سازی و حمایت از تولید اولیه در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند.

بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد. سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۱۸.۳درصد اشتغال و ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. درآمد سالانه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است.همچنین ۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است که این ظرفیت رتبه‌های اول تا سوم تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ کشور را در این استان فراهم آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha