مدیرکل راهداری: ۹۰ کیلومتر از جاده های قم در یک سال گذشته بهسازی شد

قم - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: در محورهای شریانی قم ۹۰ کیلومتر در طول یک سال گذشته بهسازی انجام‌شده که ۴۰ کیلومتر آن راه روستایی بوده است.

به گزارش ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: در هفته دولت امسال چند پروژه برای راه‌های شریانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شاخص‌ترین آن، راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی استان قم است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها نیز بخش عمده آن انجام‌شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد:  در سال جاری از محورهای شریانی استان آزادراه قم-تهران ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت تعریف‌شده و بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود ۵۰ میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.

زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در آزادراه قم- تهران پروژه نصب حفاظ بتنی در دست اقدام است، در این خصوص در سه ماه اخیر ۲۵ کیلومتر گارد وسط جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: روشنایی هم با توجه به ترافیک تعریف می‌شود و از طرفی به‌واسطه محدودیت‌های صنعت برق آزادراه قم- تهران یک‌درمیان روشن است و شبرنگ و نقوش افقی راه را روشن می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: برای شبکه راه روستایی نیز در حدود ۴۰ کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و در ۲۵ روستا ازجمله محور چاهک، کهندان، قاهان، فردو و کهک در این چندماهه روکش آسفالت انجام‌شده و قرارداد ۸۰ میلیارد تومانی جداگانه‌ای نیز تا سال آینده در شبکه راه روستایی منعقد شده و در مجموع وضعیت راه روستایی از شهری بهتر است.

وی با تأکید بر اینکه ۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت بتازگی در راه‌های قم اضافه‌شده است، گفت: به‌طورکلی جاده پنجمین عامل تصادف است و ۹۰ درصد به عامل انسانی و خودرو بستگی دارد، با این‌حال بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان قم در دستور کار است

وی در مورد دیگر طرح‌ها نیز بیان کرد: خاک‌ریزی مسیر چهار خطه پردیسان -ورجان به اتمام رسیده و تا ۲ سال آینده بهسازی عملیاتی می‌شود، از طرفی رفع ۲۰ مورد نقاط حادثه‌خیز در استان در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: راهبردهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت در رفع نقاط حادثه‌خیز ارائه داده‌ایم، برای نمونه در محور قم -اراک قبل و بعد از قوس‌های محور واژگونی زیاد گزارش می‌شد زیرا محوری یکنواخت و خسته‌کننده است و دراین‌باره قبل و بعدازاین قوس‌ها شیار لرزانده طولی زده و علائم و خط‌کشی تقویت شد.

وی تصریح کرد: خاک‌ریزهای ایمنی سرپل‌ها و نقاط پرتگاهی محور قم -اراک در پنج ماه گذشته تکمیل‌شده و روشنایی محور به بهره‌برداری رسید.

زنجیرانی فراهانی اظهار داشت: جاده قم -گرمسار جاده چند خطه است هرچند فاقد مجتمع‌های رفاهی است و قول مساعد در رفع مشکلات و ایجاد روشنایی وجود دارد، همچنین تا پایان سال سرمایه‌گذار قرار است پمپ‌بنزین را به بهره‌برداری برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha