۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84874763
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شانس در کسب مدال رشته دوومیدانی جایی ندارد

قزوین -ایرنا-رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: مدال گرفتن در دوومیدانی واقعا سخت است و نسبت به بعضی رشته‌ها اصلا شانس و بخت و اقبال در آن جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم صیامی روز پنجشنبه در مجمع انتخاباتی هیات دوومیدانی استان قزوین افزود: مدال دوومیدانی با همه رشته ها فرق دارد در بازی های آسیایی امسال ۶۰ کشور شرکت کرده و تیم داده بودند ولی در خیلی رشته های دیگر ۲۵ تیم شرکت داشتند.

وی افزود: در برخی رشته ها حق ورزشکاران خورده می شود ولی در دوومیدانی چنین نیست و شانس جایی در آن ندارد.

صیامی افزود: دوومیدانی در دنیا ورزش اول المپیک است و مدال گرفتن در این رشته واقعا زحمت و تلاش می خواهد.

رییس فدراسیون دوومیدانی افزود: در بازی کشورهای اسلامی ۲ طلا گرفتیم چون تمام کشورهای شمال آفریقا از قبیل مراکش، مغرب و اتیوپی در این رقابت ها شرکت کرده بودند و همه صاحب مدال بودند.

صیامی همچنین گفت: واقعا شرایط تیم دوومیدانی کشورمان سخت بود ولی باید اعتراف کنیم در این مسابقات خوب مدال نگرفتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه قزوین استانی بسیار با ظرفیت است، افزود: با توجه به نزدیکی به تهران باید یک مرحله از لیگ در این استان برگزار شود بنابراین ساماندهی پیست تارتان قزوین با جدیت پیگیری شود.

صیامی گفت:مدیرکل ورزش استان میزبانی مسابقات را پیگیر هستند و امیدواریم بتوانیم میزبانی لیگ دوومیدانی و مسابقات قهرمانی کشور را که پخش زنده دارد در این استان داشته باشیم.

این مسوول افزود: در مهرماه مسابقات نوجوانان آسیا را پیش رو داریم و رقابت های بعدی آن هفت ماه دیگر است و امیدواریم در آن چند نفر از ورزشکاران قزوین را داشته باشیم.

وی گفت: از قزوین همیشه نفراتی را در اردوها و مسابقات در ماده های پرش، دوی استقامت و نیمه استقامت و ... داشته ایم که نشانگر پتانسیل و ظرفیت این استان در این دوومیدانی است.

پنج میلیارد تومان اعتبار برای پیست و سالن دوومیدانی قزوین اختصاص یافت
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این جلسه گفت:به این رشته ورزشی اسپانسر شاید کم ورود کند و باید برنامه ریزی لازم برای جذب حمایت های مالی در این رشته صورت بگیرد.

عباس علایی مقدم افزود: از نگاه ما این رشته آمایشی است چون تعدد و تنوع مدال های آن به بازی های آسیایی تنه می زند و قهرمانان زیادی در آسیا و المپیک داشته است.

وی گفت: در قزوین از گذشته نفرات و قهرمانان خوبی را در دوومیدانی داشته ایم و انتظارات  فدراسیون از هیات دوومیدانی و اداره کل ورزش و جوانان استان به جاست.

اعلایی با بیان اینکه پیست فعلی دوومیدانی استان یکی از پیست های بی کیفیت کشور است، افزود: در سفر رییس جمهور برای این پیست و سالن دوومیدانی درخواست اعتبار کردیم و پنج میلیارد تومان مصوب کردیم که سه میلیارد آن برای پیست است.

در مجمع انتخابی هیات دوومیدانی استان قزوین، علی غربی به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha