نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است

بیرجند - ایرنا - فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است و دشمن این را تجربه کرده لذا در صورت عبور از خط قرمزهای ما، پاسخ سخت و دندان‌شکن دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی افزود: امروز وحدت و اتحادی که داریم بیانگر ارتقای توان رزم نیروهای مسلح در کل کشور است.

وی گفت: دشمن ما را تحت شدیدترین فشارهای تحریمی و همه‌جانبه قرار داد اما مردم عزیز ما بدانند هیچ وقت مجموعه نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر مجموعه‌ها، پیشرفت‌های خود را به مسائل خارجی و تحریم‌ها گره نزد و وابسته نکرده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در حال حاضر در طراحی و تولید انواع حساسه‌ها و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین تمامی نیازمندی‌های خود را در انواع و اقسام مختلف متناسب با تهدیدات پیشرفته هوا و فضا طراحی و تولید کرده‌ایم.

سرتیپ دوم پرویز گفت: ما امروز برای تامین سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی و انواع و اقسام بردهای عملیاتی مورد نیاز به هیچ کشوری وابسته نیستیم و در طراحی و تولید سامانه‌های پیشرفته درگیری هیبریدی به خودکفایی رسیدیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای دفاع از عرصه هوایی چند نوع سامانه درگیری بومی تولید کرده‌ایم همچنین طراحی و تولید سامانه‌های ترکیبی از سیاست‌های تامین تسلیحات پدافندی نیروی پدافند هوایی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: امروز در زمینه‌های دانش‌بنیان به فناوری‌های نوین روز از جمله نانو، لیزر، کوانتوم، هوش مصنوعی، پلاسما و فناوری‌های هوافضایی دستیابی پیدا کرده‌ایم و استفاده از آنها در سامانه‌های پیشرفته پدافندی در حال پیگیری است که در آینده نزدیک خبرهای مسرت‌بخشی در این حوزه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود تاکید کردند، امروز پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است و توجه ویژه مقام معظم رهبری به مساله پدافند، تکلیف همه دست‌اندرکاران نظام به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی را چندین برابر کرده که امیدواریم بتوانیم در ادامه مسیر با قدرت پیش برویم.

دهم شهریور سالروز منفک شدن فرماندهی پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دستور فرمانده معظم کل قوا در سال ۱۳۸۷ است که از آن پس به عنوان روز پدافند هوایی شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha