شهرهای آذربایجان‌غربی صاحب برند فرهنگی می‌شوند

مهاباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برای شناخته شدن و معرفی هر منطقه، هرکدام از شهرهای مختلف استان صاحب یک برند شوند.

علیرضا نوروزی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مهاباد افزود:  اقدامات لازم در استان برای این امر آغاز شده و بر همین اساس در تلاش هستیم شهر تکاب را به عنوان نماد هنر خوشنویسی و چایپاره را به عنوان نماد شعر انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام موجب تقویت شخصیت فرهنگی هر منطقه خواهد شد، اضافه کرد: بزودی برند فرهنگی شهرستان مهاباد نیز به عنوان پایتخت فرهنگی منطقه معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهمیت فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند که فرهنگ و هنر اساس و بنیان یک جامعه را پی ریزی می کند.

وی تاکید کرد: برای حرکت موثر در مسیر فرهنگ همه باید دست به دست هم داده و در مسیر رشد و اعتلای جامعه قدم برداشت.

شهرهای آذربایجان‌غربی باید صاحب برند فرهنگی شوند

نوروزی با استقبال از برگزاری جشنواره های مختلف در استان افزود: پیش از برنامه ریزی جهت برگزاری این جشنواره ها باید برای آن طرح ارائه کرد و به این امر توجه داشت که از خروجی قابل قبولی برخوردار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه احداث مجتمع فرهنگی و هنری مهاباد در اولویت برنامه های استان قرار دارد، بیان کرد: سعی شده است به دلیل وجود شمار زیادی طرح های نیمه تمام در کشور پروژه جدید تعریف نشود مگر آنکه بسیار ضروری باشد.

رسانه ها نقد منصفانه را جایگزین تخریب کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه در بیان حقایق و اطلاع رسانی به افکار عمومی عدالت را رعایت کند، افزود: از نقد سازنده، منصفانه و به دور از تخریب رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و آن را زمینه ساز توسعه و پیشرفت می‌دانیم.

وی تاکید کرد: نباید با تخریب مسوولان روند توسعه شتابان استان را با اختلال مواجه کرد بلکه با نقد منصفانه باید زمینه ساز پیشرفت جامعه شد.

در این مراسم شماری از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه های این شهرستان نیز به بیان مسائل و مشکلات این حوزه در مهاباد پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha