رویداد استارتاپی فرهنگستان نوآوری نوجوانان در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین پایانی سومین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری نوجوانان خراسان رضوی روز پنجشنبه در قالب رویداد استارتاپی و معرفی برگزیدگان این دوره در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه این دوره آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای توجه به اهمیت پرورش نسل آینده و تعمیق اندیشه جانشین‌پروری در فضای کسب و کار کشور، رویکرد جامع و متمرکزی در اتاق بازرگانی تدوین شد تا آغاز این سیستم تربیتی از دوران دانش‌آموزی رقم خورد و نسل نوجوان به شایستگی و از مسیر استعدادهایش با فضای کسب و کار و اقتضائات آن آشنا شود و ادبیات این عرصه را بیاموزد.

پیام رشیدی اظهار داشت: در همین راستا نخستین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری نوجوانان خراسان رضوی در تابستان سال ۱۳۹۸ برگزار شد که برگزاری دوره‌های بعدی آن به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد اما امسال با مساعد شدن شرایط شیوع این بیماری، زمینه برگزاری سومین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری در اتاق بازرگانی مشهد فراهم شد.

وی بیان کرد: داوطلبان نوجوان دختر و پسر از جامعه هدف دانش‌آموزی دوره دوم متوسطه یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم طی 2 هفته در آزمون ورودی سومین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری نوجوانان شرکت کردند که از بین آنان ۵۳ نفر پذیرفته شدند.

رشیدی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان به گروه های پنج تا ۶ نفره تقسیم بندی شدند و یک دوره آموزشی فشرده به مدت دو هفته آموزشهای لازم از مربیان منتخب از فضاهای استارتاپی و فعالان اقتصادی را فراگرفتند و در این مدت ایده‌های خود را در زمینه مهارتهای شبکه سازی و فیلم‌سازی در حوزه های مختلف اقتصادی را پیاده‌سازی کردند.

وی اظهار داشت: آیین پایانی سومین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری نوجوانان خراسان رضوی در قالب رویداد استارتاپی امروز در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد و طرحهای گروه‌های شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت پنج گروه برگزیده شدند.

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: آیین پایانی سومین دوره آموزشی فرهنگستان نوآوری نوجوانان از آن جهت به صورت رویداد استارتاپی برگزار می شود که فعالان اقتصادی و استارتاپها با ایده‌های نوجوانان آشنا شده و در صورت پذیرش آن برای پروراندن و به محصول رسیدنش سرمایه‌گذاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha