۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84875124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حاشیه نشینی مشکل اصلی سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکل اصلی این استان حاشیه نشینی و بیشترین آسیب‌های اجتماعی زاهدان از این ناحیه است که حل این معضل نیاز به نسخه فوق تخصصی دارد و با وجود تمامی تلاش‌های جمهوری اسلامی بازهم باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رحمدل بامری روز پنجشنبه در نشست نمایندگان منتخب حوزه بانوان سیستان و بلوچستان با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: این استان ظرفیت های بی نظیری دارد که مقام عظمای ولایت لقب تنگه احد و گنج پنهان را به آن داده اند و بانوان یکی از گنج های پنهان این استان هستند.

وی با اشاره به عمر یکساله دولت و نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان گفت: تلاش های زیادی در این مدت صورت گرفته و ۱۲۷ مصوبه در سفر ریاست جمهوری به استان تصویب شد که با مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته خدمات خوبی ارائه شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۱۵۵ کیلومتر بزرگراه، ۲۸۰ کیلومتر جاده روستایی، انتقال آب دریای عمان توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت به استان، حفر چاه های ژرف، ۷۰ زمین چمن مصنوعی و افزایش کلاس های درس در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان بر ۶ مولفه دولت شامل جوانگرایی، مرز زمینی و دریایی و سواحل مکران، معادن، گردشگری و صنایع تبدیلی، کشاورزی و محصولات گرمسیری و سردسیری و شهدا تاکید دارد.

بامری ادامه داد: در بحث توانمندسازی و ایجاد اشتغال بانوان مانند صنایع دستی، سوزن دوزی و غیره باید اعتبار ویژه ای برای استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: در زمینه کاهش سوخت نیز متاسفانه این استان به دلیل نداشتن سی ان جی و فاصله های بسیار زیاد بین شهرها و حمل و نقل عمومی دچار مشکل است که درخواست داریم نسبت به ایجاد جایگاه های سوخت با اختیارات سیستان و بلوچستان تدابیری اندیشیده شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به بحث آموزش نیز اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد مراکز آموزشی استان با معلم خرید خدمت و سرباز معلم اداره می شوند که در اینصورت با وجود زحمات این افراد اما پیشرفت چندانی در زمینه آموزش ایجاد نخواهد شد و در موضوع دانشگاه فرهنگیان نیز باید سهم سیستان و بلوچستان به شکل خاصی دیده شود.

وی اظهارداشت: این استان در حوزه نهضت ملی مسکن، سلامت و واکسن، راهداری، کسب اعتبارات و غیره تاکنون توانسته موفق عمل کند.

به گزارش ایرنا در این نشست زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و لیلا سایگانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گزارشی از مسائل و مشکلات و فعالیتهای بانوان استان ارائه کردند.

همچنین تعدادی از نمابندگان بانوان سیستان و بلوچستان به بیان مطالبات و دغدغه های بانوان استان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha