۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84875652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: مراسم اربعین حسینی نماد اتحاد مسلمانان است

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: پیاده‌روی و مراسم اربعین حسینی نماد و نشانه‌ای از وجود اتحاد و انسجام بین مسلمانان اعم از اهل سنت و تشیع است و باید از این مراسم معنوی به خوبی بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج به برنامه‌ریزی برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: تردد از این مرز، فرصت خوبی برای تقویت وحدت بین تشیع و تسنن و بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: از دیدگاه اهل سنت، کسانی که اهل بیت پیامبر(ص) را دوست دارند و مستدام بر سر این عقیده باشند و از دنیا بروند، مرگ آنان به منزله شهادت محسوب می‌شود.

امام جمعه سنندج بر لزوم حفظ وحدت بین جامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری اربعین حسینی و تصمیم بر تردد زائران از مرز باشماق، نشان از وجود امنیت در مرزهای استان و اقلیم کردستان عراق دارد، بنابراین تلاش متولیان حفظ امنیت قابل تقدیر است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اعجاز قرآن و مطالب مطرح شده در این کتاب آسمانی اشاره داشت و گفت: بسیاری از مسائل علمی از جمله چگونگی و مراحل تشکیل جنین در رحم مادر و تولد نوزاد، در قرآن اشاره شده و اکنون دانشمندان غربی و متخصصان علم پزشکی به ماورایی بودن این کتاب هدایتگر، پی‌ برده‌اند.

وی خواستار توجه اهل ایمان به توصیه‌ها و دستورات خداوند در قرآن شد و اضافه کرد: تنها در سایه عمل به دستورات خداوند و پیامبر(ص) و داشتن اعمال و رفتار اسلامی، سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha